Podle Nielsenu 32% lidí v USA, kteří si mezi únorem a srpnem tohoto roku koupili nový smartphone, dalo přednost zařízení postavenému na platformě Android před iPhonem a BlackBerry. Nielsen však ve své studii druhým dechem dodává, že i přes tyto úspěchy má Android ještě hodně co dohánět. Podle jeho statistik ovládá platforma Googlu ve Spojených státech 19% trhu se smartphony, zatímco RIM se svými BlackBerry drží 31% a iPhone 28% trhu.
Je však třeba přiznat, že podíl Androidu roste přímo raketově - ještě v lednu tohoto roku ovládal pouhých 8% trhu. iPhone oproti tomu prakticky stagnuje na 28-29 procentech a RIM dokonce od začátku roku ztratil 6% trhu. Google má výhodu v tom, že zařízení postavená na Androidu jsou v USA dostupná u všech operátorů, zatímco iPhone pouze u AT&T. Android si však nemůže být svými uživateli tak jistý, jako Apple se svými iPhony. Podle průzkumu společnosti Piper Jaffray si totiž novou verzi iPhonu plánuje koupit až 90% jeho stávajících zákazníků. O tom se Googlu zatím může jen zdát.