Antispamový algoritmus Googlu poškozuje i řadu seriózních webů

30. 1. 2011

Sdílet

Google před dvěma týdny spustil novou kampaň proti zobrazování spamů ve výsledcích svého vyhledávače. Na nový přístup však mohou podle webmasterů doplatit i poctiví uživatelé.

Účinnost nového algoritmu bojujícího proti spamu si v tomto týdnu na svém blogu pochvaloval Matt Cutts, šéf Google Webspam Team. Výsledky vyhledávání se podle něj změnily k lepšímu. Uživatel má prý nyní mnohem větší šanci najít původní obsah než jen nějaké kopie druhých stránek.

Zatímco na běžné uživatele vyhledávače Google má nová antispamová kampaň jen pramalý vliv, pro některé správce webových stránek jde o významnou změnu. „Zaznamenali jsme pokles o 10 až 20 % u téměř všech pozic pro naší největší a nejstarší stránku,“ stěžuje si například uživatel vystupující pod přezdívkou Drall v diskuzi na WebmasterWorld. „Nezáleží na tom, že náš obsah je stoprocentně původní se spoustou zpětných odkazů. Takže jaký je vlastně vzkaz Googlu? Napište kvalitní článek, který vám zabere tři dny a odkazuje na něj mnoho firem, ale vaši pozici nakonec stejně získá web s neužitečným a nepůvodním obsahem?,“ dodává Drall.

O propadu ve vyhledávání informovalo na stejném fóru i mnoho dalších uživatelů. Někteří hlásili propad dokonce až o 60 procent. Propagace originálního obsahu se tedy Googlu jaksi vymkla z rukou. Ačkoliv Cutts uvádí, že se výsledky vyhledávání změnily jen o půl procenta, vliv nového algoritmu asi bude mnohem větší.