Díky sesbíraným datům bude Twitter podle svých slov moci pro své uživatele „lépe upravit obsah“. Kromě relevantnějších reklam by se uživatelé měli dočkat také lepších doporučení týkajících se toho, koho by měl daný uživatel po přihlášení ke službě následovat či relevantnějších tweetů, se uživateli zobrazují.
Twitter si je samozřejmě vědom toho, že uživatelé jsou v dnešní době na otázky týkající se ochrany soukromí citliví, tudíž mluvčí společnosti zdůraznil, že Twitter bude shromažďovat pouze seznam aplikací, které má uživatel nainstalovány na svém zařízení s operačním systémem iOS či Android a rozhodně nebude procházet data, která jsou uložena v těchto aplikacích.
Twitter není jedinou společností, která má zájem na shromažďování tohoto typu dat - podobně postupují za určitých podmínek například i firmy Google či Faceboook. Expertům se na postupu Twitteru však nelíbí to, že sběr dat započne (pokud uživatel již dříve nevypnul funkci „limit ad tracking“ či „op out of interest-based ads“) automaticky.
Uživatelé Twitteru budou na sběr dat následně upozorněni a budou jej moci pomocí zmíněných funkcí kdykoli ve své aplikaci vypnout. Pokud tak uživatel učiní, data budou podle Twitteru nenávratně odstraněna z jeho serverů.
Twitter v současné době k zobrazování cílených reklam používá jiné informace. Personifikace obsahu na této sociální síti probíhá v závislosti na tom, koho daný uživatel následuje, skladbě sociální sítě uživatele, způsobu, jímž tweetuje či způsobu, jakým reaguje na jiné tweety.
Reklamy se zobrazují také v závislosti na informacích, jež jsou uvedeny v profilu uživatele, jeho lokaci a IP adrese. Díky informacím o nainstalovaných aplikacích tak Twitter bude moci svůj obsah ještě lépe personifikovat. Na druhou stranu, jak již bylo uvedeno výše, Twitter nebude zjišťovat nic jiného, než to, jaké aplikace má daný uživatel nainstalovány na svém zařízení.
Pokud tedy uživatel bude mít nainstalováno velké množství aplikací, které vůbec nepoužívá, algoritmu Twitteru to příliš nepomůže.