Apple 10. listopadu 1997

1. 1. 1998

Sdílet

Pondělí 10. listopadu 1997 se stalo významným dnem pro firmu Apple, když oficiálně vyvrcholila její nová marketin...


Pondělí 10. listopadu 1997 se stalo významným dnem pro firmu
Apple, když oficiálně vyvrcholila její nová marketingová kampaň
"Think Different," jež má změnit v posledních letech těžce
poškozenou image společnosti. Má symbolizovat nejen skupinu
zákazníků, kteří myslí kreativně a odlišně, ale také odlišný
přístup managementu Apple k jejím cílům a řešení jejích problémů.
Jejími symboly, které bez detailnější vysvětlení již dlouho
kralovaly WWW stránkám serverů Apple, je sušenka, nákupní košík
a šroubovák. Sušenka je symbolem pro "very different chip"
(velmi odlišný čip) - tedy PowerPC G3, nákupní vozík je symbolem
velmi odlišného obchodu - tedy on-line Apple Store, a nakonec
šroubovák je symbolem pro velmi odlišnou továrnu - nový systém
Apple, stavějící produkty teprve na vyžádání.
Čipy generace PowerPC G3 (konkrétně zastoupené modelem 750) dnes
představují to nejlepší, co je pro osobní počítače v riscové
kategorii dostupné. Zajímavé je např. srovnání 266MHz procesoru
PowerPC 750, který má spotřebu 6W, zatímco pomalejší 300MHz
Pentium II vyžaduje jistě působivých 43W, přičemž tomuto příkonu
odpovídá i malé uvolňování tepla čipy. Podle Steve Jobse dnes
Apple má díky používaným čipům v nabídce nejrychlejší stolní
počítač (PowerMacintosh G3 266), přenosný počítače (PowerBook
G3) i tzv. handheld počítač (MessagePad 2100) na světě. O
počítačích PowerMacintosh G3 (cenové relace 2 - 3 000 dolarů),
které byly součástí premiér 10. listopadu, se píše na jiném
místě tohoto čísla.
Apple Store je přístupný z přepracovaných WWW stránek Apple
www.apple.com. On-line obchod umožní zákazníkům prohlédnout si
všechny dostupné produkty, podle svých potřeb si upravit jejich
konfiguraci a vybrat způsob platby a dopravy. Visačkou "uvidíme"
prozatím můžeme označit tvrzení, že i další části světa - tedy
především Evropa a Japonsko - budou součástí "Apple Store" a
uživatelé tedy budou moci kupovat optimální konfigurace on-line
a ve svých měnách. Podle slov představitelů Apple je již od
počátku možno vybírat z až 300 konfigurací počítačů
PowerMacintosh G3.
A nakonec nový přístup k výrobě počítačů - v budoucnosti Apple
hodlá vyrábět pouze právě žádané konfigurace, přičemž podstatně
přepracované návrhy jednotlivých počítačů umožní, že se tak bude
dít v minimálním čase po obdržení objednávky od dealerů, a
současně by to mělo přispět ke snížení provozních nákladů. Nové
počítače Macintosh jsou postaveny na unifikované základně
součástek a zjednodušených mateřských deskách, do kterých je
možno nadstandardní funkce přidávat formou "personality cards."