Apple bojuje s vibrátorem

24. 5. 2007

Sdílet

Apple hrozí, že zažaluje internetový sex shop nabízející vibrátor, který se připojuje na iPod a pro jehož reklamu používá obrázek zřejmě kopírující reklamní kampaň na iPod. Není to poprvé ani naposledy, co někdo využívá popularity iPodu.

bitcoin školení listopad 24

iPod je populární. Sice méně než býval, ale stále je to dost oblíbený hudební přehrávač. Proto není divu, že kdejaká společnost chce na jeho oblíbenosti vydělat. Tuhle je to vyšperkovaná dokovací stanice, tamhle extra stylové reproduktory a další takovou novinkou je vibrátor.


Respektive se jedná o vibrační sadu, kterou mohou dámy připojit do svého oblíbeného přehrávače a zažít zážitky nejen hudební.Vyrábí ho společnost Ann Summers a k dostání je zde. Pokud je nám známo, v Česku k dostání není (alespoň zatím). Každopádně Applu se to nelíbí, ale s výrobou samotného příslušenství příliš nenadělá, takže se zaměřila na reklamní obrázek provázející iGasm: Ta je podle vyjádření právních zástupců příliš podobná oficiální reklamní grafice doprovázející iPod. Právnící Applu proto požadují, aby obchod annsummers.com svou reklamu okamžitě odstranil. Jinak hrozí žalobou.

Podle deníku News of the World se šéfka Ann Summers k hrozbám Apple vyjádřila takto: „Možná bych jim měla poslat jeden iGasm, to by jim vrátilo úsměv na tvář.“ Zajímavá myšlenka, Steve Jobs by byl určitě blahem bez sebe :-)


Když se však po internetu trochu více rozhlédnete, zjistíte (či jste již zjistili), že reklamní plakáty iPod s černými siluetami lidských postav jsou velmi často kopírované a využívané v mnoha komerčních i nekomerčních projektech a webových stránkách.

Což zavdává k otázce, zda Applu vadí více ono „kopírování“, či ho zlobí, že se to týká výrobku, který by mnohý bigotní americký zákazník mohl označit za „nechutný“. Nakonec je to produkt, k jehož využívání je iPod samotný nezbytností.

Grafika, foto: Apple, annsummers.com

- - Alexandr Radecký, Tomáš Jirásko