Podle pokynů společnosti Apple pro promo akce třetích stran, není povoleno použití slov „zdarma“ („free“ v originále, pozn. red.) v odkazu na produkty Apple. Stejně tak nelze používat na promo akcích font Myriad Set.
Apple dále zakazuje prodejcům a dodavatelům použití svých produktových fotografií bez předchozího povolení, aby tak zabránil vyvolání neoprávněného dojmu, že jsou s ním v obchodním vztahu.
Pokyny pro ochranu značky, které byly letos zveřejněny, jsou volnější např. pro iPod touch. Pro možnost jejich využití v promo akcích však Apple vyžaduje nákup alespoň 250 kusů.
Web Apple Insider uvádí, že „tento typ dokumentů je ve firmách běžnou praxí, zpráva, že Apple začal striktněji prosazovat tyto pokyny, však ukazuje, že zpřísňuje kontrolu nad svou značkou.“ Podle neoficiálních zdrojů Apple začal kontaktovat společnosti, které tato pravidla porušují.
Budování značky na úkor podpory prodeje?
Vyvstávají tak otázky, zda cesta vyšší restrikce v rámci budování značky zbytečně neublíží image a rozšíření brandu mezi spotřebitele, kteří by si jej jinak nepořídili.
Pokud Apple chce vynucovat tyto podmínky, bude muset zřejmě najmout speciální právníky. Když v Googlu vyhledáte spojení „free iPad“ či „iPad zdarma“, zobrazí se miliony výsledků. Spammeři již tato spojení zneužívají pro rozšíření bezpečnostních hrozeb na Twitteru, Facebooku a dalších sociálních médiích.
Konkurenční výrobci na druhou stranu rozdávají své tablety na všech aktuálních akcích typu Google I/O či BlackBerry World, aby rozšířili jejich povědomí.
Zdroj: IDG News Service