Oblíbený americký výrobce již dříve prokázal svůj zájem v oblasti rozšířené reality (AR). Na rozdíl od virtuální reality, která pracuje téměř čistě s nereálným prostředím, rozšíření realita pouze doplňuje standardní vjemy uživatele dalšími obrázky a informacemi.
„Dlouhodobě se chceme AR věnovat. Myslíme, že to přinese velké věci pro uživatele a je to skvělá obchodní příležitost,“ poznamenal v červenci Tim Cook, generální ředitel firmy. Je podle něj nutné pro zařízení Applu pracovat s aplikacemi jiných vývojářů, např. s veleúspěšným Pokémon Go.
Firma také nabrala několik expertů na VR a AR a pustila se i do akvizic vhodných subjektů. O projektu nositelných brýlí Apple diskutoval s potenciálními dodavateli, napsala v pondělí agentura Bloomberg.
Společnost se může dokonce blížit fázi testování prototypů, neboť si údajně objednala od jednoho dodavatele malé množství near-eye displejů (NED). Jde však o zanedbatelné počty – zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se Apple chystal na masovou produkci, řekla Bloombergu osoba obeznámená se situací.
Apple prozatím na žádost o komentář neodpověděl; vstup na trh ale nebude mít snadný. Oblast virtuální i rozšířené reality je poněkud přecpaná -- s Facebookem, Googlem a Microsoftem jako hlavními hráči. Je otázkou, nakolik „zpoždění“ Applu ovlivní jeho konkurenceschopnost v odvětví.
Brýle Applu přijdou do výroby nejdříve v roce 2018, pokud se firma vůbec rozhodne projekt dokončit, spekuluje zdroj Bloombergu. Je možné, že společnost vede k výrobě nových produktů lehký, přesto však znatelný pokles prodejů iPhonu.