„Tolik povyku, kvůli tabletu (tablet – angl. deska) zde nebylo od doby co Mojžíš přinesl z hory Sinaj desatero,“ citoval Jobs během premiéry iPadu článek New York Times.
Spekulace kolem tabletu Apple kolovaly po mnoho měsíců, tvrdilo se, že ono zařízení by mohlo nahradit veškeré knihy, noviny a časopisy.
Během prvních 24 hodin po premiéře v dubnu 2010 v USA se prodalo na 300 000 tabletů iPad.
Konkurence zareagovala svými tablety – Motorola představila Xoom, Samsung svůj tablet Galaxy Tab, HP ne příliš úspěšný TouchPad, který ovšem také zažil svůj moment slávy. RIM představila tablet PlayBook, který byl, navzdory svému jménu, určen hlavně pro práci.
Doposud se však žádnému konkurenčnímu tabletu nepodařilo sesadit iPad z pozice nejprodávanějších dotykových zařízení s jedním displejem. Společnost ComScore v říjnu loňského roku zveřejnila čísla, podle kterých více než 97 procent online provozu přichází právě z tabletů iPad. Do dnešního dne bylo prodáno 55 milionů zařízení iPad a podle posledních čísel prodeje neklesají. Nyní veřejnost s napětím očekává první oficiální zprávy o iPadu s číslovkou 3.
Podívejme se zpět na několik významných událostí spojených s tabletem iPad za poslední dva roky.
iPad míří na trh
Po oznámení, ke kterému došlo 27. ledna se 3. dubna 2010 dostala na trh první verze tabletu, tehdy ještě pouze s Wi-Fi. Před Apple story se vytvořily mnohahodinové fronty tabletuchtivých zájemců. Apple během prvních 24 hodin prodal na 300 000 kusů první verze svého tabletu. Z iPadu se stal tak velký trhák, že byl Apple nucen opozdit celosvětovou premiéru ve snaze uspokojit poptávku po iPadu ve Spojených Státech.
iPad 3G
O čtyři týdny později přivedl Apple na trh verzi iPadu, vylepšenou o 3G. Tablet se prodával bez smlouvy, ale přesto byla zapotřebí microSIM karta. Většině uživatelů tak nezbylo, než si smlouvu u operatárora stejně zakoupit.
Prodeje iPadu
Apple se nadmíru dařilo, však také tiskové zprávy o prodaných kusech tabletu střídaly jedna druhou. Hranice jednoho milionu prodaných tabletů byla pokořena 3. března 2010 za 28 dnů. Za dalších 32 dní to již byly dva miliony prodaných zařízení Apple iPad. Aby toho nebylo málo, tak třetí milion iPadů se zákazníkům podařilo rouzkoupit za 60 dní, 22. června 2010.
Update systému iOS 4.2 a 4.3
Ani systém iOS nebyl a není bezchybný, nevyhnul se tedy updatům. Aktualizace iOS 4.2 přinesla multitasking, složky, unifikovaný inbox pro emaily, služby Airplay či AirPrint.
Další aktualizace, tentokrát iOS 4.3, ukončila debatu o osudu bočního tlačítka na tabletu. Aktualizace změnila zpět chování tlačítka z funkce pro „mute switch“ (podobně jako u iPhonu) na přepínání mezi vertikálním a horizontálním zobrazením.
iPad 2
Druhá verze tohoto inovativního zařízení přinesla v březnu 2011 1GHz procesor A5 se dvěmi jádry, o 33% tenčí boční profil, přední i zadní kameru a funkci pro uspávání a probouzení tabletu pomocí magnetů v krytu pro displej, který Apple nazval Smart Cover.
100 000 aplikací
V červenci 2011, tedy asi 14 měsíců po uvedení tabletu ipad 2, se Apple App Store podařilo překonat hranici 100 000 aplikací.
Z dalších významných momentů nesmíme zapomenout na iOS verze 5.0, systém přinesl bezdrátovou synchronizaci s itunes či službu iCloud.
Apple se také v lednu letošního roku vrhnul do odvětví knih a časopisů, ve snaze vrátit studenty zpět ke čtení knih, představil aplikace iBooks 2 a iBooks Author, které by časem měly nahradit, podle slov Apple, nudný svět papírových knih.
Tolik k posledním dvěma letům tabletu iPad. Jaká bude budoucnost zatím stále není jisté, ale spekuluje se o rychlejších procesorech, displejích s vysokým rozlišením a možná také kapesním iPadem o úhlopříčce 7.7 palců.