Hlavní navigace

Apple iPod mini

1. 2. 2004

Sdílet

Na výstavě CES v nevadském Las Vegas představil Apple očekávaného menšíhobratříčka úspěšného iPodu. MP3 přehrávač nazvaný prostě jen iPod mini je jak rozměrově, tak kapacitně...
Na výstavě CES v nevadském Las Vegas představil Apple očekávaného menšího
bratříčka úspěšného iPodu. MP3 přehrávač nazvaný prostě jen iPod mini je jak
rozměrově, tak kapacitně zmenšenou verzí klasického iPod, od kterého však
přebírá mnoho konceptů jak v ovládání, tak i v nabídkách menu a funkcích.
Základním úložným prostorem je tentokrát 4GB pevný disk, který pojme zhruba 1
000 skladeb v 70 hodinách nepřetržitého hraní.
S rozměry 91 x 51 x 12 mm a hmotností jen těsně převyšující 100 gramů patří k
těm menším diskovým přehrávačů, které dnes zahrnují například nové MuVo2 od
Creative Labs. Výrobce dodává v balení mimo samotného iPodu mini také
sluchátka, klip na opasek a napájecí adaptér.
Dále v dodávce nechybí CD s programem iTunes pro Windows i Mac, kterým je možné
přenášet hudební soubory do přehrávače jak prostřednictvím rozhraní FireWire,
tak i USB 2.0. Vestavěná lithium-iontová baterie by měla udržet přístroj v
chodu po dobu 8 hodin.
Zajímavá je softwarová výbava iPodu mini, která zahrnuje například hry,
kalendář, kontakty a poznámky. Ve spolupráci s iTunes lze snadno vytvářet
playlisty, vyhledávat a přehrávat oblíbené skladby, či obsah iPodu
synchronizovat s počítačem. ITunes mají i svůj webový obraz na adrese
http://www.itunes.com a v současnosti jsou nejúspěšnější on-line prodejnou
hudby na trhu.
IPod mini je k dispozici už nyní v USA za cenu 249 dolarů, celosvětově jej
půjde sehnat zhruba od dubna a u nás by mohl stát kolem 8 tisíc korun.
Pro Apple je uvedení nového přehrávače podstatným krokem, kterým útočí na
rychle se rozvíjející segment velmi malých přehrávačů s velkou kapacitou, danou
pevným diskem. Původně se sice spekulovalo, že by iPod mini mohl být k mání už
za 100 dolarů, ale současná cena, mimochodem jen o 50 USD nižší, než na kolik
přijde nejlevnější "klasický" iPod, více odpovídá reálné situaci na trhu.
Obdobné produkty konkurenčních firem se totiž nacházejí ve stejné cenové
hladině.
Odkaz: http://www.apple.com