Naopak vzrostla hodnota akcií jihokorejské firmy LG, která patří mezi průkopníky OLED displejů a největší výrobce.
Apple ani Japan Display zprávu nekomentovaly, avšak přechod na OLED displeje je pro Apple logický krok. Tři nové iPhony potřebují nejkvalitnější výbavu a byť jsou displeje Retina hezké, na OLED zkrátka nestačí.
Pro Japan Display je to špatná zpráva. Firma hodlá OLED panely masově vyrábět až od roku 2019, navíc na tom není finančně nejlépe a pro spuštění výrobní linky hledá investory.
„Japonská vláda bude i nadále Japan Display, ale společnost nestíhá dostatečně rychle reagovat na jihokorejské konkurenty v technologii OLED,” řekl agentuře Reuters Masayuki Otani, hlavní tržní analytik firmy Securities Japan.
Japan Display patří mezi japonské giganty, vznikl zkombinováním displejových sekcí firem Hitachi, Toshiba a Sony.
Podle analytika ze Soulu, Lee Won-sika, by Apple mohl portfolio dodavatelů rozšířit a zařadit mezi ně I LG, které má na OLED trhu velmi dobrou pozici.