Apple odmítá do svého obchodu AppStore přijímat nové aplikace, které využívají cookies ke sledování chování uživatelů. Potvrzení o tomto novém přístupu přišlo z několika různých zdrojů.
Odmítání aplikací sledujících cookies je podle některých názorů dobrým krokem ke zlepšení uživatelského komfortu. Sledování cookies v iOS totiž v praxi probíhá tak, že současně se spuštěním takové aplikace je na krátkou dobu spuštěn také prohlížeč Safari, což se děje právě kvůli kontrole cookies. Z pohledu uživatele jde o problematický přístup.
Cookies představují jednu z možností, jak mohou tvůrci aplikací zaznamenávat chování uživatelů pro reklamní účely. Apple dříve prosazoval vlastní technologii UDID, což je 40 znaků dlouhý řetězec čísel a písmen. Třebaže UDID neobsahuje žádné osobní údaje, jsou s ním spojeny informace o místech, preferencích, používaných aplikacích a jiná data užitečná pro přizpůsobení reklam. UDID se však stal předmětem velké kritiky, což Apple přimělo k postupnému odpískání projektu v roce 2011.
Náhradou za UDID má být vlastní technologie Applu Advertising Identifier, která se poprvé objevila v operačním systému iOS 6. Jak se můžeme dočíst přímo v nastavení systému, Ad Identifier bude „v budoucnu povinný pro všechny reklamní sítě“. Jinými slovy, cílem Applu je, aby se tato metoda v budoucnu stala jakýmsi standardem.
Dosud však Apple nebyl v prosazování své nové technologie příliš tvrdý. I přes oficiální konec UDID tento nástroj stále používá velké množství aplikací. Vývojáři tak sice zřejmě přišli o cookies, stále však mají k dispozici nějakou alternativu k Ad Identifier.
Mezi neschválenými aplikacemi je i několik velkých jmen. Podle serveru TechCrunch odmítl Apple takové značky jako Priceline nebo Hotels.com. V dalších případech šlo například o rezervační aplikace nebo aplikace velkých reklamních agentur.