Hlavní navigace

Apple omezuje produkci headsetů Vision Pro, zájem je údajně nízký

30. 4. 2024

Sdílet

 Autor: Apple
O nové headsety Apple Vision Pro je nižší zájem, než se předpokládalo. Firma omezuje jejich výrobu.

Expert na Apple z analytické společnosti TF International, Ming-Chi Kuo, tvrdí, že společnost omezila výrobu headesetů Vision Pro. Důvodem je nízká poptávka po zařízení, které přijde na 3 500 dolarů.

Využili byste virtuální realitu (VR) pro práci s MS Wordem?

Apple údajně snížil dodávky na 400 000 až 500 000 kusů za rok, navzdory „očekáváním trhu“, která počítala s prodeji přibližně 700 000 až 800 000 kusů, uvádí Kuo. Podle něj Apple snížil objednávky před plánovaným mezinárodním uvedením zařízení na trh. V předprodeji, jak tvrdí, bylo objednáno mezi 160 000 až 180 000 kusů. Po tomto počátečním nárůstu zájmu se však prodej rychle zpomalil a Apple má nyní na poptávku mimo USA „konzervativní pohled“.

Podle Kuoa teď Apple očekává, že v roce 2025 budou dodávky Vision Pro meziročně klesat, což jej přimělo k revizi a úpravě produktového plánu. Plány na druhý Vision Pro v roce 2025 jsou navíc aktuálně údajně pozastaveny.

Jak zvrátit problematickou aktualizaci Windows Přečtěte si také:

Jak zvrátit problematickou aktualizaci Windows

Přímo Apple by mohl do situace vnést více světla, až v nejbližších zveřejní své aktuální finanční výsledky.

Širší předpovědi prodeje Vision Pro se značně liší a je obtížné v očekáváních trhu hledat shodu. Podle zprávy webu Ars Technica z června 2023 předpovídala společnost Wedbush Securities v prvním roce prodeje přibližně 150 000 kusů, Morgan Stanley očekával prodej kolem 850 000 kusů a Goldman Sachs předpovídala prodej dokonce až pěti milionů kusů. Podle zprávy Financial Times z roku 2023 prý Apple původně doufal, že v prvním roce prodeje prodá milion těchto zařízení; toto očekávání bylo později sníženo kvůli problémům s výrobou.

Video ke kávě

Máte čas na rychlé a informativní video?

Analytici společnosti Morgan Stanley později svou predikci upravili a v lednu předpověděli, že Apple v roce 2024 dodá 300 000 až 400 000 headsetů, zatímco Wedbush Securities navýšili předpoklad na 600 000 kusů. Sám Kuo podle lednového příspěvku na svém blogu předpovídal pro rok 2024 prodej přibližně 500 000 kusů. V každém případě se zdá být jasné, že Vision Pro bude tvořit relativně malou část celkového trhu se zařízeními AR/VR.

I když je zařízení první generace výkonné a působivé, říká Ramon Llamas, ředitel výzkumu v týmu IDC pro zařízení a displeje, zákazníky je třeba ještě přesvědčit o jeho hodnotě a užitečnosti. 

„Jako zařízení pro konzumaci multimédií je tvrdě tlačeno proti velkoplošným televizorům a počítačům,“ tvrdí s tím, že coby zařízení pro produktivitu práce „se teprve ukáže, jak přesně zvýší efektivitu a produktivitu obecně“. „Navíc cena nejspíš spoustu lidí přiměje k tomu, aby vyčkali,“ míní Llamas.

Devatero otázek cloudové strategie, na které si musí odpovědět každý IT lídr Přečtěte si také:

Devatero otázek cloudové strategie, na které si musí odpovědět každý IT lídr

Podle údajů společnosti IDC se očekává, že širší trh se zařízeními AR/VR v roce 2024 opět poroste, a to o 44 % oproti předchozímu roku na 9,7 milionu kusů. Bude se tak dít po těžkém roce 2023, kdy prodeje headestů klesly o 23,5 %.

ICTS24

Apple mezitím na začátku tohoto měsíce vyzdvihl podnikový potenciál zařízení Vision Pro. 

„Firmy mají obrovskou příležitost nově si představit možnosti využití Apple Vision Pro v práci,“ uvedla Susan Prescottová, viceprezidentka společnosti Apple pro celosvětové vztahy s vývojáři a podnikový marketing, v příspěvku na blogu a poukázala na aplikace VisionOS od společností jako SAP, Lowe's, Porsche a dalších.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.