Apple se vrátil na čelní příčku nejprodávanějších chytrých mobilních telefonů. Vděčit za to může iPhonu 7, respektive 7 Plus, ale taky problémům Samsungu se vznětlivými telefony Galaxy Note 7.
V posledním kvartále loňského roku se na trh dostalo 78,3 milionů iPhonů, tedy o téměř milion více než telefonů od Samsungu. Apple díky tomu získal tržní podíl 17,8 %, o těsnou desetinu vyšší než jeho hlavní konkurent.
Celoroční čísla ale hovoří jednoznačně pro Samsung, který na trh v roce 2016 dodal celkem 309,4 milionu telefonů. Oproti tomu Apple jich prodal pouze 215,4 milionů, přesto společnost s nakousnutým jablkem v logu může mluvit o rekordním roce; a to nejen na poli mobilních telefonů, ale i Maců, Aplle Watch hodinek i nabídky služeb.
Meziroční nárůst prodejů Apple vyjádřil pěti procentními body, což se týká i příjmů z telefonů, které dosáhly na 54 miliard dolarů.
Aby však tento růst pokračoval i v příštích letech, bude muset podle odborníků Apple přijít s novým revolučním designem svých telefonů, protože přece jen, trh jimi začíná být už mírně „unavený“ a k předstihnutí konkurence Applu pomohlo i její klopýtnutí.
Vydání Galaxy Note 7 skončilo fiaskem a Samsung tak loňská čísla nahnal především díky levným telefonům dodávaným na trhy citlivé na cenu, jako je například Indie.
Zajímavé je v tomto směru porovnání strategií obou firem – Apple se pro změnu na indický trh snaží dodávat starší modely iPhonu za nižší ceny a usiluje o zvláštní povolení indické vlády, aby mohl importovat rovněž renovované modely.
V celkovém měřítku množství nových smartphonů na trhu v posledním kvartále roku 2016 poskočilo o 9 % na 438,7 milionů kusů, meziroční nárůst pak činil 3,3 % a celkových 1,5 miliardy telefonů.
„Trh s chytrými telefony se pozvolna vzpamatovává, hlavně díky sílící poptávce na hlavních rozvojových trzích jako jsou Čína a Afrika,“ uvádí Linda Sui, šéfka společnosti Strategy Analytics.
Nakonec dodejme, že v žebříčku pěti nejprodávanějších značek Apple a Samsung doplňují čínští výrobci Huawei, Oppo a Vivo, přičemž první jmenovaný se poprvé v historii dostal na tržní podíl na hranici 10 %.