Apple přemýšlí o zakoupení firmy vyrábějící Kinect 3-D

17. 7. 2013

Sdílet

 Autor: © Microsoft
Výrobce PrimeSense ztratil zákazníka Microsoft, ale možná získá Apple. Technologie použitá v Kinectu by se tedy mohla objevit i v některém z produktů Applu.

Podle zpráv izraelského deníku Calcalist skupina hardwarových expertů Applu navštívila v červenci společnost PrimeSence a od té doby mezi oběma společnostmi probíhají jednání. V této fázi je ještě brzo mluvit o konkrétních číslech, ale částka za prodej společnosti by nepochybně přesáhla čtvrt miliardy dolarů.

Izraelská společnost PrimeSense na sebe nejvíce upozornila specializovaným procesorem (SoC – system-on-a-chip), který v herním ovladači Kinect zpracovává „vjemy“ z infračervených kamer a identifikuje prostorové pohyby hráče, které potom předává do herní konzole Xbox 360. Společnost Microsoft ale pro svou novou konzoli Xbox One zvolila jiné výrobce a v březnu 2012 PrimeSence propustila více než čtvrtinu pracovníků, pravděpodobně právě díky ztrátě zisků od Microsoftu.

Apple dnes v Izraeli zaměstnává 300 až 400 lidí, převážně techniků, rozdělených do několika týmů. Část z nich získala v předchozích akvizicích, například v roce 2011 koupila za 500 milionů dolarů Anobit Technologies, izraelského výrobce disků SSD, které si později našly cestu do některých iMaců.

Van Baker, analytik společnosti Gartner, se domnívá, že zájem Applu o PrimeSence dokazuje, že nový hardware s logem nakousnutého jablka by mohl mít rozpoznávání 3D gest, ať už jde o nové iPhony nebo očekávané nové set-top boxy a Apple TV. Nicméně původní verze Kinectu neměla ideální rozlišení, což by způsobovalo problémy především v menších osobních zařízeních. Apple má pravděpodobně zájem o řadu klíčových patentů, které PrimeSence vlastní.

Samotný Kinect, hardwarová i softwarová část, není náročná na výrobu. Z větší části je sestaven ze standardních komponent. Ve skutečnosti na rozpoznání základních gest postačí obyčejná kamera (a softwarová knihovna s otevřenou licencí).

Hlavní výzvou dneška je miniaturizovat celé řešení, velikost senzorů je klíčová pro výrobu chytrý telefonů. Nezapomínejme, že zisky z her tvoří značnou část příjmů v obchodě App Store.

PrimeSense zprávy odmítl komentovat mimo standardně znějící komentář o „nejlepší 3D technologii na trhu, stabilních ziscích a dobré finanční situaci“.

Během roku 2013 nepochybně uvidíme celou řadu nového 3D hardware, integrovaného do herních zařízení. Od nových verzí senzorů platforem Xbox či Wii po zcela nová zařízení, jako je produkt Leap Motion, který bude k dispozici od příštího týdne. Zejména Leap Motion, který není postavený na zpracování obrazů ale na rádiové technologii, vzbuzuje velká očekávání.