Zaměstnanci IBM budou přednostně svým podnikovým zákazníkům nabízet produkty Apple a obě společnosti vytvoří specializovaný technický tým, který bude zodpovědný za tvorbu a úpravy softwaru pro obchodní automatizace a analýzy pro platformu Apple. Naopak Apple bude poskytovat technickou podporu pro tyto programy.
Toto partnerství má jeden hlavní cíl – IBM a Apple chtějí ukousnout co největší část koláče z firemního segmentu, který se postupně přesouvá na mobilní zařízení. Kromě toho mají obě společnosti výjimečnou odbornost ve vývoji a podpoře softwaru a vzájemná výměna zkušeností jim může přinést nové originální nápady a postupy.
Apple si díky svému úspěchu na trhu spotřební elektroniky získal i popularitu u podnikových uživatelů. Tam kde ještě před 4–5 lety vládly neochvějnou rukou produkty Microsoftu, v poslední době přibývají zařízení Apple. Například jen v minulém čtvrtletí nakoupila společnost Deutsche Bank 20 000 iPhonů a Simenes dokonce 30 000 těchto telefonů.
Za zmínku stojí i fakt, že po oznámení partnerství Apple a IBM klesla cena akcií společnosti BlackBerry o 3,4 % na 10,92 dolarů.
IBM také od roku 2005, kdy prodala svou divizi výroby osobních počítačů čínskému Lenovu, svým zákazníkům z řad jednotlivců žádná koncová zařízení nenabízí. Nyní, téměř po 10 letech, se tedy situace obrací o 180 stupňů.
Společnosti ve svém prohlášení zdůraznily, že klíčovou součástí dohody Apple–IBM je mobilní software pro podniky. Uvedly, že zatímco velká část firem nyní používá mobilní technologie jen na triviální úkoly – kontrolu e-mailu, čtení SMS a procházení webu – začíná se v podnicích po celém světě postupně prosazovat model plného využití mobilních platforem.
V první fázi mají Apple a IBM v plánu vytvořit zhruba sto oborových firemních řešení pro iPhone a iPad. Nejprve budou vytvořeny produkty pro správu podnikových dat, business inteligenci a zabezpečení firemní komunikace.