Apple se za nezvládnutí situace omluvil, i když je možné ji i přes problémy ve skutečnosti označit za velký úspěch. Předobjednáno bylo totiž 600 000 kusů nového smartphonu. Objednávku bylo možné uskutečnit přes internet v elektronických obchodech Applu v USA, Japonsku, Velké Británii, Francii a Německu a dále u firmy AT&T, která ovšem nakonec možnost předobjednávky zcela zrušila a blíže situace nevysvětlila.
Ve stanovisku Applu konkrétně stojí, že se zástupci této firmy omlouvají všem, kdo měly problémy při předobjednávce a doufají, že je to neodradilo a navštíví obchod Applu znovu, až budou přístroje na regálech, protože množství přístrojů vyhrazené pro předobjednávky bylo již vyčerpáno. Mnoho zájemců totiž bylo z nefunkčnosti elektronických obchodů frustrováno či rozzuřeno a je možné, že tato skutečnost ovlivní jejich budoucí zájem o iPhone 4.
Apple vysvětluje, že zájem o iPhone 4 byl značně vyšší, než se očekávalo a velké množství zadávaných objednávek způsobilo nefunkčnost systému. Například počet objednaných iPhonů 4 z webu AT&T byl desetkrát vyšší, než vloni při předobjednávkách iPhonu 3GS, což svědčí o obrovském zájmu o nový přístroj.
Webové stránky Applu a AT&T během úterý kolabovaly díky přetížení a vracely uživatelům chybové hlášky při pokusu o objednávku. Nicméně i tak se podařilo během jediného dne všechny iPhony 4 rezervované pro systém předobjednávky prodat, což je skutečný úspěch. Ke svým majitelům by se tyto přístroje měly ovšem dostat až 24. června, až bude nový iPhone 4 oficiálně uveden do distribuce.
Brian Marshall, analytik BroadPoint AmTech říká, že situace s předobjednávkami byla opravdu velmi frustrující a i když se pokusil objednat přístroj více než desetkrát, nebyl úspěšný.
V Japonsku bylo možné předobjednávky uskutečnit také v některých kamenných obchodech, kde situace ovšem nebyla o moc lepší a bylo potřeba vystát si dlouhou frontu. Více viz článek iPhone 4: Předběžné rezervace přinesly opět davové šílenství.