Canalys na rozdíl od ostatních analytických společností řadí mezi počítače také tablety o úhlopříčce 7‘‘ a větší. Za tohoto předpokladu Apple ve druhém čtvrtletí 2012 prodal 21 milionu počítačů, resp. 4 miliony Maců a 17 milionu iPadů a jeho tržní podíl tak dosáhl 19 %.
Na druhé a třetí příčce se umístilo HP a Lenovo, kdy oba výrobci prodali přibližně 13 milionů počítačů a jejich podíl na trhu představoval 12 %.
Čtvrtý skončil Acer s 10,6 miliony kusy. První pětku výrobců uzavřel Dell, který podle statistik Canalysu prodal 9,6 milionu kusů.
Canalys dále uvádí, že Apple meziročně prodal o 60 % více tabletů, zatímco prodeje počítačů HP a Dell se propadly o 11 %. Srovnání však není zcela zpravedlivé, jelikož HP ani Dell na trhu nemají přímý konkurenční produkt k iPadu.
Na 73 % prodaných počítačích, tedy 108,7 milionu kusů, byl nainstalován operační systém Windows, což představuje pro Microsoft historicky nejnižší výsledek.
Analytici očekávají, že tablety běžící na Windows 8 ovlivní trh zhruba stejně jako kdysi Zune kapesní přehrávače. Zároveň podotýkají, že klíčovým faktorem bude startovací cena.
Pro srovnání doporučujeme výrazně odlišné výsledky Gartnera a IDC za stejné čtvrtletí.
Zdroj: IDG News Service