Dell podal stížnost u Národní reklamní divize (NAD) instituce Council of Better Business Bureaus. V ní Dell mimo jiné uvedl, že Apple při propagaci svých notebooků neoprávněna používá frázi o jejich ekologických výhodách, která tak poškozuje další výrobce těchto přístrojů. NAD však po důkladném prošetření stížnosti přišla s překvapivým verdiktem a to jak pro Dell, tak i pro Apple.
Podle NAD jsou totiž notebooky od Applu skutečně zelenější, než je tomu u ostatních značek. Nicméně Apple dostal od NAD doporučení, že by měl svůj reklamní slogan změnit tak, aby působil méně přehnaně a zbytečně nemátl spotřebitele, kteří by si mohli myslet, že přístroje MacBook jsou lepší, než ostatní notebooky.
NAD hodnotila přístroje MacBook na základě ratingu EPEAT, uznávaném standardu, který spotřebitelům pomáhá porovnávat počítače na základě jejich vlivu na životní prostředí. Podle NAD dosáhl Apple v EPEAT vysokého hodnocení napříč celou svou řadou notebooků, s čímž se mu nemůže rovnat žádný jiný výrobce. „Apple vyrábí jen notebooky s vysokým hodnocením EPEAT“ uvedl ve své čtvrteční zprávě NAD. Na druhou stranu však NAD zjistila, že co se jednotlivých notebooků týče, vyššího hodnocení než přístroje MacBook dosáhla například linie Portege od Toshiby.
Apple zatím nebyl s to komentovat, zda bude řídit doporučením NAD a provede ve své reklamní kampani určité změny. Nicméně, mluvčí společnosti uvedla, že doporučení NAD jen Apple utvrdilo v tom, že má ve své zelené strategii pokračovat. „Rozhodnutí NAD je jasným vítězstvím pro Apple. Argumenty pro zpochybnění našeho nároku na slogan „světově nejzelenější rodina notebooků“ neměly opodstatnění a NAD potvrdila, že přístroje MacBook jsou skutečně nejzelenějšími notebooky, porovnáváme-li je s ostatními produktovými řadami jako celky.“