Podle agentury CNN Munster upřesnil důvody, proč by to mělo být právě v příštím roce. Sám přitom predikoval možnost vstupu Applu do toho segmentu již v roce 2009, nicméně v roce 2012 jsou výhody tohoto kroku už nepřehlédnutelné.
Představení služby iCloud usnadní sdílení obsahu mezi různými zařízeními s operačním systémem iOS. „I když zatím iCloud zahrnuje jen hudbu a obrázky, neměl by prý být problém do něj přesunout obsah z iTune, kde už je možné koupit nebo pronajmout obsah jako filmy nebo TV show,“ vysvětluje Munster, „a ty pak půjde pouštět na televizích od Applu.“
Apple také minulý měsíc (a některé už dokonce v lednu tohoto roku) uplatnil určité patenty týkající se televizních technologií.
Vývojáři také mohou být velmi motivování vytvářet aplikace pro obrovské rozměry obrazovek, jaké nabízejí právě televizory. Čím více bude takových řešení, tím větší bude zájem veřejnosti nová zařízení od Applu kupovat. Podle Munstera Apple dosud prodal více než 200 milionů iOS zařízení a má přes 225 milionů účtů iTunes, vývojáři vytvořili přes 425 000 aplikací šířených v App Store, a to vše za méně než tři roky.
Jen pro platformu iPad (přístrojů této kategorie se už prodalo okolo 25 milionů) vzniklo během 14 měsíců 90 000 aplikací. Jinými slovy – silná vývojářská komunita jistě ráda využije nových možností, které jí poskytne televize od Applu a současní uživatele zařízení s logem jablka se pravděpodobně připojí ke kupujícím takto koncipovaných televizorů.
A konečně nedávné dohody Applu s asijskými výrobci zobrazovacích komponent a investice téměř čtyři miliardy ve dvouletém horizontu svědčí o tom, že Apple to myslí s plány ohledně tzv. „connected living room“ skutečně vážně. Podle Munster tato investice úzce souvisí s továrnami na výrobu LCD displejů – ať už jde o ty miniaturní do mobilů, nebo o ty třeba 50palcové pro televizní přístroje.