Cílem ARMu je umožnit provoz aplikací vyžadujících výkonné grafické řešení i na nejmenších přístrojích typu smartphonů při zachování dlouhé výdrže na baterii. Běžné multimediální úkoly, jako přehrávání videa, rozpoznávání gest či vykreslování náročných obrazových scén má poměrně vysoké energetické nároky a právě nový čip Mali T604 má tyto činnosti hardwarově akcelerovat a tím ušetřit spotřebovanou energii, tvrdí Ian Smythe, ředitel marketingu společnosti ARM.
Spotřeba T604 má být menší než 850 miliwattů, ale je schopný podle informací výrobce poskytnout pětinásobný výkon oproti svému předchůdci. Vzhledem k tomu, že se smartphony výrazně vyvinuly a dnes se na nich pracuje s poměrně velkými objemy videa. Právě takové úlohy nebo např. již zmíněné rozpoznávání gest lze přenést na grafický čip a ulehčit tak hlavnímu procesoru ve smartphonu, vysvětluje Smythe. Také byznys s hrami pro smartphony získává na objemu a vyšší grafický výkon ve 3D znamená možnost tvorby propracovanějších herních produktů.
Mali T604 je navržen tak, aby spolupracoval s nejnovějšími čipy Cortex-A15 od ARMu, které byly ohlášeny v září a jež mohou disponovat až 16 jádry o frekvenci 2,5 GHz. Koncept přebírání úloh CPU grafickým čipem je převzatý z oblasti běžných počítačů, kde se stále více experimentuje s hybridním prostředím a například webové prohlížeče mohou s využitím hardwarové akcelerace vykreslovat obsah značně rychleji než bez ní. Další výhodou čipu Mali T604 je kompatibilita s rozhraními DirectX 11 od Microsoftu a také OpenCL 1.1 (za nímž stojí firmy IBM, Apple, Intel, nVidia či Advanced Micro Devices), které patří mezi nejpoužívanější frameworky pro paralelizované zpracování úloh.