Pokračování rozporuplně přijatého válečného simulátoru Armed Assault, zkráceně ArmA, se blíží. V České a Slovenské republice má vyjít 17. června. To znamená ještě měsíc a půl čekání. A pak už se dozvíme, zda se české studio Bohemia Interactive poučilo ze svých chyb a zda naváže na velký úspěch Operation Flashpoint. Na něj už ale nemá firma práva, takže jeho druhý díl vyvíjejí přímo v Codemasters.
Bohemia Interactive Studio pro Armed Assault 2 vytvořilo obrovský svět. Jedná se o fiktivní postkomunistickou zemi Černarus, která se zmítá v komunistické revoluci. Staré kádry se chtějí vrátit zpět k moci a hráč v roli mírových sil tomu musí zabránit. Černarus má téměř 250 kilometrů čtverečních. Můžete se po nich pohybovat zcela volně, a to jak po svých, tak s využitím nejrůznějších dopravních prostředků. Mezi ně se počítají vozidla, vrtulníky, stíhačky, ale i letadla VTOL, která jsou schopna kolmého startu.
Na základě našich zkušeností s betaverzí musíme říct, že Černarus vypadá velmi slibně. Je vytvořena podle reálného terénu Českého středohoří, což ji dodává na autentičnosti. Narazíte tu na dobytek, vesničany, vesnice, městečka, nejrůznější cedule, pole...zkrátka vše, co tak nějak dokresluje atmosféru rozvíjející se země. A pak jsou tu samozřejmě armády, které proti sobě s gustem střílí.
Umělá inteligence vojáků zatím nebyla nijak zázračná, ale vysloveně špatné to nebylo. Určitě ale doufáme, že tuto položku autoři ještě vylepší. Ostatně slibují skutečně autonomní chování vojenských jednotek, a to jak ve vašem týmu, tak mezi nepřáteli. Tvůrcům musíme přiznat, že ArmA 2 působí mnohem více jako hra. Jsou tu jasně dané úkoly a je poznat, že se přidalo na dynamičnosti. Už to není jen strohý válečný simulátor, ačkoliv ke klasické akci má stále daleko.
Pořád to ještě můžete koupit od nepřátel z velké dálky, aniž vůbec budete vědět co se stalo. ArmA 2 tak zůstává hodně obtížnou hrou, která nebude pro každého. Potěšily nás ale různé příběhové sekvence, kdy spolu vojáci hovoří apod. To vše hře dodává dobrou atmosféru válečného konfliktu. Musíme ale říct, že celá hra stále působí poněkud nedodělaným dojmem. Jelikož se datum vydání už skutečně přiblížilo, máme obavy, aby opět - stejně jako první díl - nevyšla zabugovaná.
Podle krátké betaverze je těžké to soudit. Prostor pro vylepšování tu ale určitě je. Zároveň nás ale betaverze hodně naladila na plnou hru. Zjistili jsme z ní také, že bychom asi měli upgradovat redakční počítače, jelikož náročnost je opravdu značná. Na nejvyšší detaily má co dělat prakticky jakýkoliv současný stroj. Oficiální nároky tak berte spíše jako orientační, zejména z hlediska operační paměti. Tam bychom tedy hodně přidali.
Minimální požadavky
* Dual Core CPU (Intel Pentium 4 3.0 GHz, Intel Core 2.0 GHz, AMD Athlon 3200+ nebo rychlejší)
* 1 GB RAM
* GPU (Nvidia Geforce 7800 / ATI Radeon 1800 nebo rychlejší) s Shader Model 3 a 256 MB VRAM
* Windows XP
* DVD (Dual Layer kompatibilní)
Doporučená sestava
* Quad Core CPU nebo Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz nebo AMD Athlon 64 X2 4400+ nebo rychlejší)
* 2 GB RAM
* GPU (Nvidia Geforce 8800GT nebo ATI Radeon 4850) s Shader Model 3 a 512 nebo více MB VRAM
* Windows XP Windows Vista
* DVD (Dual Layer kompatibilní)