Aukční portál eBay je dostupný už také v češtině

28. 3. 2009

Sdílet

Včera byl oficiálně spuštěn provoz největšího aukčního portálu eBay s českou lokalizací. Přichází tak konečně konkurence pro Aukro, které dosud dominovalo aukcím na českém internetu?

Konkrétně je nyní na eBay do češtiny přeložena většina rozhraní, ceny dražených předmětů jsou přepočítávány na koruny, podobně jako částky za dopravu a nabídky jsou filtrovány tak, aby se ukazovaly jen ty, u nichž je možné zaslání vydraženého předmětu do ČR.

Přístup do lokalizované verze je možný z adresy cz.ebay.com, kde naleznete úvodní stránku v češtině s možností hledání zboží, nákupů, prodejů a registrace. Ovšem například při volbě poslední zmíněné položky na vás již vyskočí stránka v angličtině, která svědčí o tom, že lokalizace je zatím jen částečná.

Výhodou nákupů na eBay je možnost využití platebního systému PayPal, který automaticky zprostředkovává platby bez nutnosti dávat k dispozici své údaje druhé straně. Transakce je možné uskutečňovat po celém světě a převod probíhá prakticky okamžitě, což je velkou výhodou oproti převodům přes bankovní účty, kde jsou obzvlášť mezinárodní převody stále velmi drahou a pomalou záležitostí. Tento nástroj je již delší dobu dostupný i zájemcům v ČR, jen jeho využití není v naší zemi právě masivní. Nicméně příchod českého eBay v této oblasti může mít pozitivní vliv.

I když má eBay podle oficiálních informací přes 84 milionů uživatelů, těch z Česka je zatím minimum. Ve srovnání s tím Aukro sice na začátku letošního roku oslavilo registraci miliontého uživatele, ovšem vzhledem k tomu, že je jich drtivá většina právě z ČR, je jeho pozice na našem trhu zatím neotřesitelná. Na Aukru se v průměru denně prodá 37 tisíc předmětů v celkové ceně 16 milionů Kč a aktuální počet probíhajících aukcí se na začátku roku pohyboval kolem 390 tisíc denně.

Pro srovnání, podle údajů z loňského roku na stránkách aukčního portálu eBay obchodovalo asi jen 5 000 uživatelů z ČR a bude zajímavé sledovat, jak se s lokalizací toto číslo změní. Problémem nákupů od zahraničních uživatelů totiž nejsou jen zmíněné bankovní transakce, ale i stále extrémně vysoké ceny za dopravu, které tak nákupy z ostatních zemí značně znevýhodňují.