V současnosti má město Sydney 41 vlaků vybavených tímto systémem, dalších 24 navíc dostane ještě tento měsíc.
Jednotlivé soupravy mají k dispozici dohromady přes 300 snímačů a kolem 90 kamer, na nichž staví software, který z vlaků čerpá relevantní data. To umožňuje prediktivní údržbu a rozhodování založené na informacích, popsal Mike Ayling, generální ředitel technologií a inovací z Downer EDI.
Inženýři a údržbáři vagonů budou schopni vycházet z řady opravdu detailních informací, od teploty soupravy a voltáže až po časy otevření a zavření dveří. Jakékoliv změny v přijímaných datech dají firmě varování, že se něco mění a je případně špatně.
Analýza pomocí algoritmů strojového učení a umělé inteligence navíc umožní plánovat preventivní údržbu ještě předtím, než se součástky pokazí; stejně tak půjde snáze objednávat náhradní díly ze zámoří s dostatečným předstihem (a díky tomu možná i za nižší cenu).
V podstatě jde o pokročilou analytickou platformu s možnostmi strojového učení využívající schopností současného internetu věcí.
Jde o skvělý příklad pokračující digitalizace tradičních odvětví; podobných příkladů uvidíme v příštích měsících a letech stále více a více. Zrovna dopravní prostředky stojí ne sice v popředí, ale v, dejme tomu, středu inovačních snah; nepůjde o radikální změny, nicméně spíše zpříjemnění uživatelského zážitku a snížení nákladů firem.
Dobrým příkladem jsou infotainmentové systémy v autobusech, jako mají dnes třeba Student Agency autobusy. To jsou ovšem jasně viditelné inovace; většina bude pro běžné cestující mnohem méně zaznamenatelná.