Automobilový průmysl ­podceňuje rychlý web

11. 12. 2014

Sdílet

 Autor: Fotolia
Pokračujeme v testech kvality českých serverů se společností ip­‑label. Nyní nabízíme krátké preview zaměřené na automobilový průmysl.

Z testů vyplývá, že webová stránka Škody je v průměru dvakrát pomalejší než web automobilky Hyundai a třikrát pomalejší než stránky TPCA (Toyota Peugeot Citroen). Tyto výsledky byly zjištěny při přistupování na homepage každého webu po dobu tří týdnů vysokorychlostním připojením z Prahy. Jak významný dopad mohou tyto rozdíly pro jednotlivé výrobce mít? Větší, než byste si mysleli.

Stejně jako finanční instituce i automobilový průmysl prochází svou vlastní digitální transformací. Díky internetu se v posledních letech radikálně změnil způsob, jakým lidé nakupují, a tato změna se samozřejmě dotkla i automobilového průmyslu.

Jak podotýká nedávná studie Cap Gemini, „většina zákazníků (97 %) používá pro vyhledávání informací o automobilech internet“. A korporátní webová stránka výrobce je hlavním místem, kde lze tyto informace najít: pokud se stránky načítají rychle, je velká šance, že uživatel hledáním informací ztráví více času. Takže ano, rychlá webová stránka může znamenat vyšší tržby.

Při testování webových stránek tří největších výrobců automobilů v ČR zjistíte, že tyto firmy si výše uvedené zatím příliš neuvědomují. TPCA se o svůj web stará – má velmi rychlé stránky, které se načtou za 2,4 sekundy. Hyundai si už tak dobře nevede – načtení trvá v průměru 4,3 sekundy, ale některé dny to je o dost horší a načtení trvá pět nebo i deset sekund. Na třetí pozici se umístila Škoda s průměrnou dobou načtení stránky 8,1 sekundy. Český šampion by si tedy v digitálním světě mohl vést mnohem lépe.

bitcoin školení listopad 24

Proč jsou rozdíly tak velké? Prvním důvodem je to, že Škoda má větší homepage: k jejímu zobrazení je třeba stáhnout 5–7 MB, zatímco u TPCA a Hyundaie je to pouze 1–3 MB. Dalším důvodem je, že tvůrci webu Škody jednoduše nepoužívají správně optimalizační techniky, které Google či Yahoo volně zpřístupňují. Web Škody obsahuje přes 50 objektů, které by bylo možné uložit v prohlížeči uživatele, a načetly by se tak u každého uživatele pouze jednou a ne při každé jeho návštěvě webu.

Ze studií vyplývá, že 1 sekunda zpoždění znamená odchod 7 % uživatelů a správná optimalizace může zvýšit počet návštěv stránek až o pětinu. Možná by se nad tím výrobce z Mladé Boleslavi mohl zamyslet.       ■