Vozidlo, které je ve své podstatě upraveným modelem BMW řady 3, podle představitelů Baidu zvládá zatáčet doleva i doprava, otáčet se o sto osmdesát stupňů, přejíždět z pruhu do pruhu, předjíždět a zpomalit, jestliže detekuje vozidlo před sebou, přičemž firma tohle všechno údajně otestovala už i v běžném provozu na dálnici, na úseku dlouhém třicet kilometrů, kde vůz vyvinul rychlost až 100 km/h.
Baidu o zahájení vývoje vlastního autonomního vozu informovalo loni, načež se společnost spojila právě s německým výrobcem BMW. Letos pak šéf společnosti Wang Jin oznámil, že takto koncipované jejich auto vyjede na silnice ještě do konce letošního roku.
Technologie prezentované na vozidle Baidu testují i jiní výrobci, včetně toho, kdo zatím dosáhl největších pokroků v této oblasti, tedy Googlu. Tomu může být Baidu podel pozorovatelů velmi než důstojným soupeřem, především pro své silné postavení v domovské Číně.
Připomeňme, že stejnojmenný internetový vyhledávač je čtvrtou nejnavštěvovanější stránkou na světě a na západě rozšířené vyhledávače mu v Číně nemohou konkurovat. V nedávné době společnost představila například i tzv. Baidu Eye, tedy konkurenci pro projekt Google Glass.
Navíc Číňané se nehodlají zastavit pouze u autonomních osobních automobilů. Vyvíjejí rovněž obdobně koncipované autobusy postavené na technologii Baidu AutoBrain, jejíž součástí je vysoce automatizované řízení spojené s mapami, navigací, detekcí pohybu a chytrým rozhodováním.
Využití těchto systémů Baidu hledá hlavně ve specifických dopravních prostředích, které by jezdily naučené a pravidelné trasy.