Metawave podle společnosti Hyundai zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci.
„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai Cradle, která je dceřinou společností výrobce automobilů. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“
Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání. Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek.
Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů. Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednuanténu a díky svým rychlým precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru.
Anténa sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.
Radary budou primárně montovány do autonomních vozidel.