NaturalMotion totiž sáhl po Europhia enginu, který dokáže simulovat, jak se hráči chovají v reálném světě a reaguje na všechny vnější fyzické podmínky, jako je počasí, situace na hřišti aj. Europhia sice již byl použit k vývoji her jako GTA IV, či Star Wars: The Force Unleashed (a bude využit i u nových akčních titulů), ale u sportovní hry jde o jeho premiéru.
"Naším cílem je vytvořit opravdu realistickou sportovní hru a k tomu nám může pomoci pouze Europhia Engine," vysvětluje producent Rob Donald. "Důvodem, proč to říkám, je ten, že Europhia dokáže jedinečně simulovat jakoukoli herní situaci, která během hry nastane.“
Kromě skvělého enginu se také hra od konkurence odlišuje velkými možnostmi vlastního přizpůsobení, které vám umožní téměř vše - od navržení loga vašeho týmu, přes jméno stadionu, barvě vlasů vašeho quaterbacka, až k barvě jeho podkolenek. Samozřejmě nemusíte tyto možnosti využívat, jelikož hra nabízí širokou škálu již předvolených položek, takže při vytváření vlastního týmu vám postačí pracovat jen s několika základními informacemi. Zajímavou novinkou je také možnost hrát s vlastním vytvořeným týmem i po síti, což je opravdu revoluční změna oproti předchozím titulům, kde vlastní úpravy
končily s připojením k online módu. V Backbreakeru tedy můžete svůj tým dovést ke slávě nejen v mnoha herních offline módech, ale i v různých online ligách a turnajích.
Další velkou předností Backbreakeru je snaha studia o zefektivnění ovládacích prvků hry. Nebudete tedy muset před prvním kickem několik hodin studovat ovládání k tak velké škále různých akcí a pohybů. "Vše, co děláme při vývoji Backbreakeru, děláme proto, abychom dali hráči pocit, že on je tím hráčem na hřišti." říká dále Donald. "Chceme hráče vtáhnout do samotné hry a ne ho nechat ji jen ovládat."
Backbreaker vyjde na platformy XBOX 360 a PlayStation 3 18. května v Americe a 28. května v Evropě. Více informací naleznete na oficiálních stránkách hry http://www.backbreakergame.com/.