Bez progamů Avid Technology nemáte na Oskara nárok

6. 3. 2007

Sdílet

Řada filmů nominovaných na „Oskara“ byla vyráběna s pomocí produktů Avid Technology. Když to dovedou ostatní, zkuste to i vy. Ceny nejsou sice nejnižší, nicméně profesionálové jsou s jejich službami zřejmě spokojeni.

ICTS24

Jak se zdá, mnoho tvůrců významných filmů si oblíbilo produkty společnosti Avid Technology. Tak můžeme alespoň usuzovat na základně informací dodaných agenturou Hauska & Partner. Podle nich byly veškeré filmy v šesti dílčích kategoriích (režie, střih, zvuk, střih zvukových efektů, dokumentární film a animovaný film) nominované na 79. výročí cen Americké filmové akademie (Oskar) vyráběny s pomocí některého z produktů rodiny Avid. Využívány byly systémy Avid, Digidesign a Softimage. V kategorii zvuk se stalo již posedmé po sobě, že všechny nominované filmy vznikly s využitím Digidesign Pro Tools.


Jedním z nadšených příznivců systémů Avid je Christopher Rouse, který se podílel na střihu filmu United 93. Podle něj získali od Avidu nástroje, které jim umožnili sestříhat film velmi přesvědčivě. Přesvědčivě se jim to zřejmě i povedlo, neboť byl snímek United 93 oceněn BAFTA (British Academy of Film and Television Art) za nejlepší střih a dále byl nominován ve stejné kategorii i na Oskara. Filmový projekt United 93 začal být tvořen se dvěma systémy Media Composer Meridián. Než byl dokončen, rozrostla se postprodukční skupina do osmi řešení Adrenaline propojených na platformě Avid Unity.



Do fanklubu Avidu patří i Paul Rabjohn, který dohlížel na hudební režii filmu Dreamgirls nominovaného na Zlatý Glóbus za nejlepší hudbu, oceněného BAFTA za zvláštní výkon ve filmové hudbě a Oskarem v kategorii nejlepší zvuk. Šéf hudební režie se nechal slyšet, že při tvorbě filmu využívali Pro Tools až na samé hranice technických možností. V systému pracovali se stovkami zvukových stop a vše jim fungovalo bez jakéhokoliv zkreslení nebo problému. Dnes si údajně už ani nedokáže představit, že by měl přejít na jiný systém. Proč tohle Paul tvrdí? Buď má malou představivost, případně je kamarád s prezidentem Avidu Davidem Krallem a chce se mu zavděčit anebo je Pro Tools skutečně „nadupaný“ systém a Paul Rabjohn s ním byl asi vážně spokojen. V redakci našeho časopisu se domníváme, že je třetí varianta správná – získaná ocenění jsou docela slušný argument.
A co na to samotný prezident společnosti Avid Technology David Krall? Spokojeně se usmívá: „Je fascinující vidět, že naši zákazníci v oboru filmu, hudby a animace každý rok získávají ta nejprestižnější ocenění.”

Pokud vás zajímá seznam úspěšných klientů společnosti Avid, pak se můžete podívat na stránku www.avid.com/2007awardseason. Jestliže si chcete raději sestříhat své domácí video, sáhněte po cenově dostupné amatérské střižně Pinnacle Studio 10 a kompletní filmové Avid řešení v pořizovací hodnotě rodinného baráčku přenechejte profíkům. Nebo přeci jen toužíte vlastnit cenově přijatelný profi Avid produkt? Pak se podívejte na www.visual.cz.

Foto: Avid Technology

- - Jaroslav Kasal