Bezplatná hudba a filmy hrozí malwarem

20. 9. 2010

Sdílet

Společnost McAfee vydala studii Digital Music & Movies Report: The True Cost of Free Entertainment (Zpráva o digitální hudbě a filmech: Skutečná cena bezplatné zábavy). Analýza ukazuje, že obliba on-line zdarma dostupné hudby a videa/filmů s sebou nese rostoucí počet bezpečnostních hrozeb.

Výzkumníci společnosti McAfee zjistili, že přidání slova „free“ při vyhledávání zvyšuje riziko, že uživatel bude ve výsledcích vyhledávače odkázán na stránky obsahující malware. Studie také ukazuje, že internetoví podvodníci se snaží odkazy na škodlivý obsah propašovat i na seriózní weby týkající se hudby či filmů i na fanouškovské stránky. V posledních letech mají uživatelé Internetu stále větší zájem o on-line video nebo stahování hudby. Společnost comStore uvádí, že zatímco před rokem sledovalo on-line video 157 milionů uživatelů Internetu v USA, letos tento počet vzrostl na 177 milionů.

Výzkumníci ve studii uvádějí řadu konkrétních hrozeb spojených s „free“ softwarem, soubory MP3, streamovaným videem, fanouškovskými weby, ale i s nebezpečnou reklamou, která se může zobrazovat i na renomovaných serverech. Průzkum ukazuje, že např. přidání slova „free“ při hledání vyzvánění pro mobilní telefony s sebou nese 300% nárůst odkazů na rizikové weby ve výsledcích vyhledávačů. Vyhledávání souborů ve formátu MP3 je pochopitelně méně rizikové, než když se k dotazu ve vyhledávači přidá „free“. Ovšem i když při vyhledávání MP3 souboru uživatelé deklarují, že chtějí za hudbu zaplatit, výsledky vyhledávání stále obsahují velký podíl odkazů na závadný obsah.

bitcoin školení listopad 24

Společnost McAfee také detekovala tisíce velmi nebezpečných adres URL spojených s fanouškovskými kluby nebo s komentáři zveřejněnými v sociálních sítích, jako je YouTube a Twitter. Podvodná reklama (malvertising), který se snaží uživatele přivést na stránky distribuující malware nebo pokoušející se o zneužití zranitelností prohlížeče, je rovněž obvyklým trikem podvodníků. Společnost McAfee identifikovala takovou reklamu např. letos v červnu v souvislosti s webem perezhilton.com.

Kompletní zprávu naleznete zde