Microsoft aktualizovanou verzi svého vyhledávače představil ve čtvrtek. Bing si nově poradí s uživatelskými komentáři, statusy či jinou aktivitou v prostoru sociální sítí Facebook a Twitter. Podle Microsoftu jde o největší změnu, jakou Bing prošel od svého spuštění před třemi lety.
S tímto tvrzením souhlasí i Patrick Moorhead, analytik agentury Moor Insights & Strategy, který dokonce redesign Bingu označil za vyhledávací revoluci. „Spojení s Facebookem a Twitterem může způsobit revoluci v oblasti sociálního vyhledávání. Na rozdíl od Googlu totiž Microsoft neprovozuje vlastní sociální médium, takže si může dovolit spojit se s těmi nejlepšími produkty na trhu,“ řekl Moorhead.
V novém rozhraní Bingu, které by se již brzy mělo přesunout z privátního beta testování do veřejně přístupné fáze, se objeví postranní panel určený pro uživatele zajímající se o dění v sociálních sítích. Když si tedy uživatel dá vyhledat například místní obchod s jízdními koly, kromě klasických výsledků se mu může zobrazit i seznam obchodů doporučených nebo okomentovaných lidmi z jeho okolí. Kromě toho bude propojení se sociálními sítěmi probíhat také tím způsobem, že uživatel bude moci vyhledávané spojení zveřejnit přímo na svém profilu. „Jeho přátelé pak budou moci reagovat prostřednictvím Facebooku nebo přímo Bingu,“ uvedl Microsoft.
„Myslím, že Microsoft poučil ze své historie, kdy vyráběl zbytečně komplikovaný software, a v případě Bingu posunul funkcionalitu na užitečnou úroveň,“ komentoval poslední krok Microsoftu Brad Shimmin z agentury CurrentAnalysis. „Když nic jiného, tak tím alespoň přiláká uživatele, aby si Bing vyzkoušeli.“
Od svého spuštění v létě 2009 se Bing neustále snaží o jediné, a sice o narušení dominantní pozice Googlu. Nejvíce se mu daří na americkém trhu, jinde už to ale tak slavné není. O nějakém působení Bingu na českém trhu například nemůže být ani řeč. To se má ale nyní změnit.
Velkou nevýhodou Googlu je fakt, že provozuje vlastní sociální síť. Microsoftu se s vlastním projektem zatím přijít nepovedlo, díky čemuž ale může volně spolupracovat, s kým se mu zachce. Redesign Bingu proto přichází v tu nejvhodnější chvíli. Ztratit toho Microsoft moc nemůže, naopak Google by se měl mít na pozoru.