Stefan Weitz na konferenci Web SUmmit v Dublinu prohlásil, že Microsoft v současné době méně zajímá Bing jako samostatný vyhledávač, jako spíše integrování jeho vyhledávací technologie do jiných produktů. „Otázka je, jakým směrem se vyhledávání opravdu ubírá?“ uvedl Weitz. „Není pravděpodobné, že u čistého vyhledávání získáme nějaký větší podíl na trhu, ale třeba u hlasového vyhledávání... Pro nás to není ani tak o Bing.com, i když tento web je pro nás stále důležitý. Je to spíše o tom, jak místo toho můžeme naši vyhledávací technologii zabudovat do dalších produktů, na nichž pracujeme.“
Integrací vyhledávače do různých aplikací by Microsoft podle Weitze měl být schopen na trhu s vyhledáváním v budoucnu získat větší podíl. „Pokud se podíváme na čisté vyhledávání klíčových slov, v USA máme asi 30% podíl, v Evropě to však už tolik není,“ řekl Weitz. „Ale vyhledávání v jiných oblastech? Mým cílem je zajistit, abychom v budoucnu měli ve vyhledávání větší podíl na trhu.“
S tím souhlasí i analytik společnosti Current Analysis Brad Shimmin, který pro ComputerWorld uvedl, že pro Microsoft má větší smysl soustředit se méně na přímé konkurování Googlu a více na zakomponování jeho vyhledávací technologie do jiných produktů.
„Není to bitva, kterou by nyní Microsoft mohl vyhrát,“ řekl Shimmin.
Bing není schopný konkurovat Googlu ani pět let pod svém vydání tak, jak Microsoft doufal. I když je vyhledávač Microsoftu hned druhým nejoblíbenějším na světě, má pouze malý podíl na trhu. Podle společnosti comScore ovládá Google 67,5 % trhu, zatímco Bing má 18,6 % a Yahoo 10,1 %. Problém je v tom, že uživatelé si na Google příliš zvykli - většina z nich na tuto stránku jde vždy, když něco hledají.
S tím, že má Bing v přímém souboji proti Googlu jen malou šanci uspět, souhlasí i analytik IDC Dave Schubmehl.
„Díky Chromu a Androidu má Google na trhu opravdu dominantní postavení,“ uvedl Schubmehl.„Opravdu si nemyslím, že Bing může u standardního vyhledávání výrazněji uspět.“
Microsoft by měl mnohem větší šanci při integraci Bingu do mobilních aplikací, firemního softwaru a svého operačního systému. Jak podotýká Rob Enderle z Enderle Group, vyhledávací aplikací je například hlasová asistentka Cortana zabudovaná ve Windows Phone. A Microsoft pracuje na integraci své vyhledávací technologie i do dalších služeb a aplikací.
„Vydali software s názvem Microsoft Azure Machine Learning, který využívá technologii jak z Bingu, tak z Xboxu,“ dodal Shimmin. A pokud chce něco najít uživatel Office 365, i on k tomu může použít integrovaný Bing. Jak řekl Schubmehl, pro růst v oblasti vyhledávání je na trhu ještě místo, avšak větší podíl je třeba získat jinak, než jak byli Google, Microsoft a Yahoo doposud zvyklí.