Bing pro iPad srazí vaz vyhledávací aplikaci od Googlu, tvrdí analytik

11. 4. 2011

Sdílet

 Autor:
Expert chválí Microsoft za aplikaci pro tablety iPad postavenou na vyhledávací technologii Bing.

Bing pro iPad, který následuje podobné aplikace pro iPhone a iPod Touch uvolněné v prosinci 2009, umožňuje uživatelům tohoto tabletu vyhledávat stránky pomocí původní technologie Microsoftu a nabízí i několik dalších zajímavých funkcí. „Je to úžasná aplikace,“ říká analytik Greg Sterling z firmy Sterling Market Intelligence. „Jde o zdroj velkého množství informací, je optimalizovaný pro tablety a prohlížení webu je s ním velmi jednoduché. Skvělá práce!“

Bing pro iPady není jen vyhledávací aplikací. Sterling upozorňuje zejména na tzv. dlaždice v dolní části domovské obrazovky aplikace, které obsahují informace o počasí, aktuální zpravodajství či mapy. Například u novinek je zobrazen pouze titulek jedné zprávy a po klepnutí na něj se zobrazí kompletní obsah. Aplikace Bing tedy není pouze o vyhledávání na internetu, ale jde o jakýsi vstupní portál. I to je podle Sterlinga jeden z důvodů, proč je tato aplikace výrazně lepší než webové vyhledávání pro iPad od Googlu. „Funguje vlastně trochu jako prohlížeč,“ dodává Sterling, který také publikuje na blogu Search Engine Land.

Sterling není podle svých slov překvapen, že Microsoft přizpůsobuje své technologie i pro cizí zařízení. „Jde o změnu kulturního klimatu společnosti. Zájem o iPhone, iPad nebo Android je chytrým tahem. Bing by se měl odstřihnout od platformy Windows,“ myslí si. Aplikaci Bing si lze volně stáhnout na iPad, nebo prostřednictvím služby iTunes na Mac či PC a teprve potom jí přetáhnout do tabletu. Google sice také nabízí svou aplikaci zadarmo, ale zaměřuje se s ní výhradně na vyhledávání.

Vyhledávači Bing se v současné době nejvíce daří na severoamerickém trhu, kde podle údajů společnosti comScore disponuje asi 13% tržním podílem. Společně s Yahoo, které používá stejnou technologii, má pak podíl 29,7 %, což je ale stále méně než polovina tržního podílu Googlu, který pokrývá 65,4 % všech vyhledávání. V globálním měřítku je na tom Bing mnohem hůře – jeho podíl se odhaduje na 5 procent. Už vůbec se ale Bing nechytá na českém trhu, o který se přetahují Google a Seznam.