Děj hry Bionic Commando se odehrává v budoucnosti, která je ohrožena teroristickou skupinou Bio-Rain. Svého času to byli speciální vládní agenti vylepšení biomechanickými implantáty. Ovšem doba se změnila. Svět pojal na bio-modifikace jiný pohled a tito vládní agenti měli o svá vylepšení přijít, ovšem ve většině případů by to znamenalo postižení či dokonce smrt. Proto se vzbouřili a stali hrozbou. Pro boj s vylepšenými teroristy však není nic lepšího, než vylepšený voják. Tak vláda zahodila předsudky a povolala Nathana Spencera. Jeho specialita? Bio-mechanická paže pomáhající mu jak v pohybu po troskách toho, co dříve bývalo město Ascension, tak v boji s nepřáteli.
Spider-Man by záviděl
V původní hře hlavní hrdina nemohl skákat. Zde skákat může, nicméně víc než skákat, bude létat. Sice ne doslova, ale bude. Slouží mu k tomu právě jeho paže. Ta se dokáže přichytit za určité materiály či zdi a pomoci mu tak v pohybu, který celkem věrně napodobuje Spider-Manův. Nathan s ní dokáže také provádět útočná komba a vrhat předměty.
„Protivníka si tak můžete pohodlně jednou rukou vyzdvihnout do vzduchu a mezitím do něj tou druhou nasázíte hromadu kulek.“
Hlavním cílem Capcomu a Grinu je vytvořit systém „pohybu“ tak, aby byl intuitivní a přitom efektivní. Proto stačí za letu pouze zmáčknout tlačítko určené k přichycení a hra sama vybere, vzhledem k tomu jakým směrem se pohybujete, nejlepší místo. Ovšem pokud nechcete nechávat rozhodnutí na hře, můžete se přitáhnout ke zdi, na kterou si potom Nathan stoupne, jako by to byla zem, a rozmyslet si, kam poletíte dále. Je-li možné se za daný předmět chytit rozsvítí se vám oranžově kurzor. Je-li předmět zachytitelný, ovšem jeho vzdálenost je větší, než dosah vaší paže, svítí šedě. Zvýrazní se vám tak místa pro zachycení během letu. Tvůrci proto tvrdě pracují na level designu, aby si hru mohli užít jak začátečníci, tak lidé, kterým létání dělá menší problémy.
Jelikož je Capcom firma výhradně vydávající konzolové hry, nemusí se jejich vlastníci obávat o nezvladatelnost ovládání. Daleko horší pověst má v PC scéně. Zde by teoreticky mohlo zaúřadovat Grin a vytvořit ovládání, díky kterému si hru užijeme i my, ale jak to dopadne je zatím ve hvězdách.
S pády si hlavu nelamte
Spolu s „poletováním“ po městě vyvstává otázka, co se stane, pokud se nám to nepovede? Inu, téměř vždy se vyskytne možnost někde se chytit, ovšem pokud se vám ani toto nezdaří, spadnete. Minimálně ze začátku, než se ruku naučíte pořádně ovládat, se to stane jistě hodněkrát. V demu, které bylo novinářům předvedeno, nečinily pády prakticky žádný problém, jelikož jejich poškození nerostlo do závratných výšek. Těžko říct, zda se tento trend zachová i do finální verze, ale bylo by to vcelku příjemné zjednodušení.
Jelikož ve měste již úřadovali teroristi, je zdevastované a šedivé. Právě tato šedivost se stala terčem kritiky na dřívějších předváděčkách. Autoři proto zapracovali a městskému rázu šetrně dodali barvu neonu. Svítící reklamy s poutači zapůsobily, díky čemuž hra vypadá mnohem živěji než předtím. Nicméně krásy města nebudete moct objevovat, jak se vám zachce. Pomyslné hranice, v rámci levelu, vytvoří radiace, která vznikla díky dřívějším teroristickým aktivitám. I když je Nathan upravený supervoják, radiace nedělá dobře ani jemu. Proto vám jeho bolestné úpění a pokles zdraví velmi taktně naznačí, že máte zařadit zpátečku. Jakmile jste ze zamořené oblasti venku, vaše implantáty vás pomalu uzdraví.
Uzdravování si užijeme také po každém boji. I když vám v něm pomůže bio-paže, netěšte se na procházku růžovým sadem. Likvidaci základních nepřátel s přehledem zvládnete za pomoci zbraní a speciálních komb. Protivníka si tak můžete pohodlně jednou rukou vyzdvihnout do vzduchu a mezitím do něj tou druhou nasázíte hromadu kulek. Pak ho zahodíte a zabijete jím jeho kumpány. Další ukázanou specialitou se stal útok, při kterém se Nathan vyhoupne nad protivníka, zachytí si ho svou paží a drtivě na něj dopadne oběma nohama.
Ovšem když se stane, že natrefíte na protivníka trochu většího kalibru, nezbude vám nic jiného, než experimentovat. Každý takový má svou silnou a slabou stránku. Objevení právě té slabé povede k vítězství. Potkáte-li totiž mechanoida v brnění natolik silném, že by jím nepohnula ani exploze, končí všechna sranda a nastává opravdová hra o přežití. I když jsou tito nepřátelé silní, nejedná se o bosse. Velmi snadno se vám tak může stát, že ještě než opadne euforie ze skolení jednoho exempláře, naběhnou na vás další tři.
Odměny za kuráž
Aby se útočná komba či pohyby neokoukaly a hra se tak nestala stereotypní, je do ní implementován systém odměňování jako třeba v Call of Duty 4. Jednoduše máte nějakou výzvu a za její splnění na vás čeká odměna – nový útok, pohyb či vylepšení vaší paže. Postupem času tak získáte schopnost házet auta, zdvihat větší předměty a podobně.
S vydáním hry zároveň Capcom plánuje remake původního titulu, který už dneska pamatují jen opravdoví herní veteráni. Ponese podtitul Rearmed a jeho distribuci na konzolích zajistí Xbox Live Arcade a PlayStation Network. Na PC jeho distribuci nejspíš obstará internet. Stanovená cena se pohybuje okolo deseti či patnácti dolarů.
Jak moc je poletování po městě uspokojující či intuitivní, si podle všeho budeme moci vyzkoušet již v průběhu letošního roku, i když se hra nachází v pre-alfa verzi. Vyjít má na Xbox 360, PlayStation 3 a PC.
Žánr: third person shooter
Výrobce: Capcom
Vydavatel: Capcom
Multiplayer: ano
Datum vydání: 2008
Internet: www.bioniccommando.com