Hlavní navigace

Blitzkrieg 2 - první dojmy

20. 9. 2005

Sdílet

Odehráli jsme finální verzi očekávané realtimové strategie Blitzkrieg 2 od Nival Interactive a již dnes vám přinášíme první dojmy. Podrobnou recenzi najdete v říjnovém čísle GameStaru, které vychází již tento pátek!

Do mozolnatých pařátů oblečených ve vojenských rukavicích se nám dostala finální verze netrpělivě očekávané strategie Blitzkrieg 2, a než si budete moci v říjnovém GameStaru přečíst plnohodnotnou recenzi, přinášíme vám alespoň několik základních postřehů a první dojmy z hraní.

Už po odehrání několika misí je patrné, že kampaně jsou rozděleny na jednotlivé kapitoly. Pro další postup ve hře je vždy potřeba zvítězit v historické misi, kterou předchází několik menších (na rozdíl od prvního dílu ovšem předem připravených, nikoliv náhodně generovaných) bitev. Obvykle jich je k dispozici více, nežli je nutno odehrát, ale vyplatí se dokončit všechny, protože odměnou bývá odemknutí lepších jednotek. Tažení jsou poměrně pestrá, zavítáte nejen do západní Evropy a na východní frontu, ale podíváte se i do Afriky a Tichomoří.

Proměnou oproti jedničce prošel vývoj armády - už vás nebudou provázet „core units“, ale kvalita vojáků závisí na jejich velitelích. Ti se zlepšují s tím, jak efektivní a často nasazované jsou jednotky z jejich specializace. Průběh misí je na první pohled sice podobný jako v jedničce, ale je tu jeden velmi významný nový prvek, který bitevní taktiku posunuje do úplně jiných rozměrů. V každém scénáři totiž máte k dispozici určité množství posil, které si můžete postupně přivolávat, a v každé misi je pevně dáno, jaké druhy vojsk lze povolat. Rezervy se objeví na zvolené základně a ihned se mohou zapojit do akce. Vtip je v tom, že si můžete díky výběru vhodných posil vlastně určit taktiku v konkrétním scénáři – pokusíte se nepřátelské ležení nejprve srovnat se zemí několikanásobným náletem bombardérů a pak už jen dorazíte přeživší zbytky nepřátel? Nebo si přivoláte několik tankových skupin a zvolíte přímý útok? A co takhle použít pěchotu ke zlikvidování posádek nedaleké dělostřelecké baterie a pak rozstřílet nepřátelský tábor ukořistěnou artilerií?

Nejpatrnější změnou je samozřejmě přechod do 3D. Na první pohled nemusí tato novinka působit zrovna šťastným dojmem, ale po pár minutách zjistíte, že po technické stránce je hra zpracována opravdu hezky a zároveň účelně. Ve hře samozřejmě najdete obrovské množství různých typů pěchoty i bojové techniky, přičemž určitě potěší i oproti prvnímu dílu novátorské zařazení některých plavidel.

Na celkové zhodnocení a podrobnou recenzi si ještě pár dní budete muset počkat, ale snad jsme vás zatím alespoň navnadili. Jak už bylo řečeno výše, plnohodnotné review naleznete v říjnovém GameStaru, který na pulty obchodů dorazí v pátek 23. září. Screenshotovou galerii najdete zde.