Vývojáři představili nový typ li-ion baterie obsahující hasící materiál, který se uvolní v momentě, kdy se akumulátor začne výrazně přehřívat.
Kapsle naplněná trifenylfosfátem je uložená v elektrolytu a jestliže teplota baterie dosáhne 150 °C, její obal se rozpustí, látka se uvolní a zamezí tak možnému vznícení. Během testů tato reakce proběhla za 0,4 vteřiny.
Lithiově-ionové baterie pohánějí celou řadu zařízení, existuje však u nich jisté riziko vznícení a následné exploze, obvykle způsobené příliš rychlým nabíjením či zkratováním.
Dosavadní snahy o doplnění baterií hasící látkou však vždy negativně ovlivnily jejich výkon. O nutném řešení problému se přitom opět o něco intenzivněji mluví od loňského skandálu se samovznícenými telefony Galaxy Note 7 od Samsungu.
Co bylo příčinou problému sice firma oficiálně neoznámila, podle nezávislých vyšetřovatelů však byly na vině právě baterie.
Podle odborníků spočívá současný problém v tom, že akumulátorové technologie se vyvíjejí výrazně pomaleji než zařízení, která pohánějí. „Na zlepšování výkonu baterií je tak vyvíjen ohromný tlak. Je to jedna z oblastí, která brzdí progres nejen mobilních, ale i dalších zařízení,“ říká Ian Fogg, analytik společnosti IHS Technology.
Výrobci podle něj balancují mezi poptávkou uživatelů po výkonnějších zařízeních s lepší grafikou a lepšími displeji, které by zároveň byly vybaveny bateriemi s vyšší životností, a mezi pokročilejšími akumulátorovými technologiemi.
Navyšování kapacity baterií je ale poměrně obtížný úkol a vždy tu existuje riziko, že baterie může selhat.