Herním světem v minulých dnech tak trochu otřásla zpráva hovořící o tom, že se slavné vývojářské studio Blizzard, které stojí za hity jako World of Warcraft, Diablo či Starcraft, rozhodlo spolupracovat se softwarovými hardwarovým obrem, společností Microsoft. A na čem jiném než na konzoli nové generace - již připravovaném Xboxu 720. Blizzard měl podle několika s věcí dobře obeznámených zdrojů radit Microsoftu, jak konzoli co nejlépe uzpůsobit onlinovým titulům.
Ostatně, je to právě Blizzard, který provozuje nejúspěšnější MMORPG na světě. World of Warcraft má momentálně takřka 12 milionů předplatitelů. To dělá Blizzard jednou z nejvýznamnějších herních firem. V závislosti na této spolupráci se objevily dohady, že Blizzard definitivně končí s vývojem her pouze na PC, což razil až doposud, a začne také s vývojem na konzole. Ve hře by tak byla velmi lukrativní exkluzivita blizzardích her pouze pro Xbox 720 (a pravděpodobně i PC, ale nikoliv Playstation).
Poté, co se tyto spekulace objevily, vystoupil mluvčí Blizzardu a prohlásil, že jeden z nejdůležitějších mužů Blizzardu Rob Pardo rozhodně podobné vztahy s Microsoftem neudržuje. Se zástupci Microsoftu Pardo sice hovořil, ale to je prý běžná záležitost. Blizzardí hry přece jen běží na Windows od Microsoftu.
Ale zdá se vysoce nepravděpodobné, že by se Pardo bavil s Microsoftem o záležitostech týkajících se Windows, obzvlášť, když je Blizzard známý tím, že stejně nevyužívá ani DirectX 10, natožpak chystané DirectX 11. Herní analytici a odborníci se tak domnívají, že se tu přece jen kuchtí něco velkého.
Zdroj: Gamesindustry, GameSpot