Blur - rychle a zběsile

4. 6. 2010

Sdílet

Realistická grafika a skutečné modely aut mohou vzbuzovat dojem akčních závodů ve stylu legendárního Burnoutu. Chyba lávky! Svou rychlostí a všudypřítomnými power-upy připomíná Blur spíše sérii Mario Kart od Nintenda.

Blur od vývojářů z Bizarre Creations (ti už mají na svědomí sérii Project Gotham Racing) nabízí realistické vizuály a dobře vybalancované souboje aut, což kombinuje se systémem multiplayeru, který je zvláštním způsobem podobný tomu v Call of Duty: Modern Warfare. A právě multiplayer je hlavním trumfem této závodní hry.

Jak jsme již naznačili, Blur se systémem power-upů podobá sérii Mario Kart. Hra nabízí bonusy v podobě pěti unikátních zbraní, štítu, opravy auta a také nitro, které vám umožní dočasné razantní zrychlení. Všechny zmíněné power-upy naleznete poházené po silnici a jde jen o to je sebrat. Zajímavé je, že většinu z nich můžete použít jak pro útok, tak pro obranu (například si můžete vybrat, zda sestřelit protivníka před vámi nebo palbu opětovat za sebe a zadržet tak dotírající soupeře). Ve vašem inventoráři jsou tři volná místa a mezi sebranými power-upy lze libovolně přepínat a pomocí vylepšení auta lze těmto bonusům dodat ještě kvalitnější atributy.

blur

Vše zmíněné je dostupné ve dvou módech. Ten pro jednoho hráče je rozdělen na segmenty, z nichž každý končí závodem proti jednomu z vašich rivalů. S každým soupeřem přichází šest různých výzev, které jsou kombinací klasického závodu, honu za kontrolním stanovištěm (tzv. checkpointy) a čistokrevné destrukce. V každém z těchto eventů lze získat až sedm „světel“. Pět za první místo, čtyři za druhé, tři za třetí plus další světlo za způsobení dostatečného poškození soupeřům, a ještě jedno za dobrou jízdu a získání určitého počtu fanoušků. Poslední světlo lze získat za úspěšné projetí všech osvícených branek, které jsou k nalezení na každé trati. Klasické závody jsou skvělé, checkpointy a ničení se po chvíli stávají příliš repetetivními a jsou hůře vybalancované.

blur

Hru pro jednoho hráče obohacují také tzv. požadavky fanoušků. Ty se objevují v průběhu každého závodu a zahrnují přání jako „trefte vašeho protivníka střelou dozadu“ nebo „dosáhněte určité rychlosti“. Obdobně fungují také tzv. požadavky soupeřů, ty však bývají o poznání složitější. Právě díky oné spoustě postranních úkolů a mísí je Blur hrou s několika rozměry a slušnou hloubkou, nikoli jen „dalšími závody“.

blur

Hlavním lákadlem však není hra jednoho hráče, nýbrž multiplayer. Podobně jako v on-line módu Call of Duty v něm hráči stoupají na žebříčku (získáváním fanoušků), čímž odemykají nová auta, upgrady a také herní módy. Fanoušky lze získat plněním výzev, které fungují obdobně jako tzv. výzvy soupeřů ve hře pro jednoho hráče. Jelikož je v on-line módu tolik způsobů, jak zlepšit ten či onen atribut, je pravděpodobné, že na vás čeká nějaká ta odměna po každém odehraném závodu.

blur

Hra obsahuje i parádní soundtrack, jenž je sestavený především z elektronické a house hudby, nebo povedený komentář a vypravěčský talent Niky Futtermana. Blur má zkrátka potenciál stát se evergreenem pro zahnání letní nudy a my nepochybujeme, že jej okusí konzole mnoha hráčů. Díky své hloubce a mnoha možnostem hra nabízí stovky hodin hratelnosti, která vás zkrátka bude bavit.

blur



ICTS24

PRO: Perfektně zvládnutý on-line multiplayer, úkoly ve hře jsou originální a neotřelé, power-upy umožňují jisté taktizování
PROTI: Hra pro jednoho hráče je místy poněkud fádní díky ohranému honu za checkpointy a módu destrukce

HODNOCENÍ: 80%