Borderlands - bombastická akce v otevřeném světě!

29. 3. 2009

Sdílet

Pokud hledáte opravdu netradiční a velkolepou střílečku, navíc se silnými RPG elementy, začněte se těšit na skvěle vypadající Borderlands.

Také letos se dá předpokládat, že žánr stříleček z první osoby bude tím nejoblíbenějším ze všech. Chystá se celá řada opravdu velkých titulů silných značek, ale také potenciálních premiantů v nových sériích. Jedním z takových kousků je rovněž Borderlands, hra vznikající v kancelářích zkušeného vývojářského studia Gearbox Software. To se proslavilo zejména ságou Brothers in Arms a v poslední době také tahanicemi o vývoj nebo spíše nevývoj Aliens: Colonial Marines. Tato hra jim pravděpodobně bude odebrána, ovšem v podobě několik let tvořeného a nesmírně ambiciózního Borderlands mají více než jen solidní náhradu. Pokud by se totiž Borderlands povedlo podle papírových předpokladů, šlo by pravděpodobně o největší akční hit roku. Ale to bychom samozřejmě předjímali - nic takového zdaleka jisté není a my se jen můžeme podívat, jak na tom Borderlands jsou v teoretické rovině.

Jedná se o scifi akci z pohledu první osoby, která se odehrává v daleké budoucnosti, kdy lidé kolonizují planety v mnoha slunečních systémech. Ty jsou obvykle opuštěné, ale někdy jsou na nich k nalezení i nepřátelsky naladěné bytosti. Kolonizovat vyrážejí ti největší dobrodruzi, kteří nepočítají s tím, že by se kdy vrátili na svůj mateřský svět. Proto také kolonizační lodě jakoby spadnou na povrch planet a po vylodění osádky i materiálů se z nich stávají prvotní základy města, respektive osady, z níž vycházejí kolonizační snahy. Hráč se stane jedním z takovýchto kolonizátorů a stejným způsobem přistane na planetě Pandora. Chtělo by se říct, že lépe si vybrat nemohl. Dá rozum, že tohle je ten nejtvrdší svět ze všech, ve kterém se neustále bojuje o přežití a kolonizační úkoly jsou z těch nejtěžších.

Příběh by se dal tedy popsat spíše jako klasické sci-fi klišé. Ovšem to ostatní už tak běžné není. Borderlands se totiž budou odehrávat ve zcela otevřeném světě. Představte si hry typu Oblivion či Gothic 3. Máte opravdu velké a zajímavé prostředí, ve kterém se můžete pohybovat naprosto svobodně. Je jen na vás, zda si budete jen kochat grafickými krásami, které jsou zajištěny díky Unreal enginu 3, popřípadě se vrhnete do některé z mnoha hlavních i vedlejších misí, slibujících vyžití na desítky hodin. Jen doufáme, že mise nebudou příliš stereotypní a kvantita zde nebude hrát prim nad kvalitou.

Borderlands je v první řadě akčním zážitkem, ve kterém si hodně zastřílíte, a to jak proti místním monstrům, tak znepřáteleným kolonizátorům. Brzy se tu vytvoří několik frakcí, které spolu budou soupeřit. Hráč by na své straně měl mít i řadu parťáků, kteří s ním budou chodit do misí. Ti však mají vlastní hlavu a jsou řízeni vyspělou umělou inteligencí. S nějakými rozkazy tedy nepočítejte. Můžete s nimi ale osedlat některé z mnoha vozidel. Ostatně plné osazení je nutné pro jejich maximální využití.

Akce je tedy v první linii, ovšem hned v té druhé jsou RPG elementy. Hráč bude neustále svou postavu zlepšovat a vybavovat ji novými schopnostmi a samozřejmě také zbraněmi či vybavením. Počet zbraní je ohromující: všech možných variant by mělo být 500.000! Ne, skutečně jsme se nespletli. Zbraně totiž bude možné sestavovat z jednotlivých dílů a různě upravovat. Vypadá to tedy na skutečně velkolepou akci, ale je třeba dodat, že není vůbec jasné, zda se tohle všechno autorům povede složit dohromady a následně uspokojivě vyvážet. Doufejme, že ano. Posoudit to budeme moct již v létě tohoto roku.

 

 

VIDEO:

 

bitcoin_skoleni