Botnety způsobily nárůst podvodných kliknutí v systémech PPC

1. 12. 2010

Sdílet

Společnost Click Forensics zveřejnila statistiku, podle níž bylo v letošním 3. čtvrtletí více než pětina kliknutí na reklamu v PPC systémech podvod nebo omyl.

Firmy, které si reklamu zadaly, tak podle Click Forensics často platily za proklik i v případech, kdy kliknutí nebylo výsledkem snahy získat bližší informace. Marketingové peníze byly utraceny, aniž to mohlo jakkoliv pomoci prodeji.

PPC reklamy, tj. takové, kdy se platí pouze za kliknutí na (typicky textový) odkaz, dnes představují asi 45-50 % veškerých marketingových výdajů na Internetu. Tvoří např. hlavní zdroj příjmů Googlu. V USA bylo za první polovinu letošního roku takto podle studie Interactive Advertising Bureau a PricewaterhouseCoopers proinzerováno asi 5,7 miliard dolarů.

Click Forensics uvádí, že růst podvodných kliknutí za poslední čtvrtletí (ať už ze strany provozovatele webu nebo konkurence inzerenta) je důsledkem větší automatizace těchto podvodů v rámci stále rozšířenějších botnetů. Podvodníci také začínají více zneužívat jiné reklamní formáty než jen odkazy na webu, např. linky vkládané do videa.

 

Poznámka: Společnost Click Forensics dodává ovšem nástroje pro detekci podvodných kliknutí, nedá se tedy říct, že by v tomto ohledu byla nezávislá. Vlastní nástroje snažící se proti podvodům bojovat používají např. i Google, Microsoft a Yahoo. Není to tedy tak, že by inzerenti nutně platili o 20 % více.

ICTS24