Novinka využívá články s vodíkem, které přeměňují základní palivo na elektrickou energii prostřednictvím chemického procesu, jehož vedlejším produktem je obyčejná voda.
Palivo se přitom jednoduše plní pomocí cartridgí (ty už firma v Evropě prodává pro jiné typy svých palivových článků) během pouhých několika sekund, takže když dronu dojde energie, vrátí se zpět k provozovateli a tak jej okamžitě připraví na další let.
Podle Julian Hughes, šéfa spotřebilteské divize firmy Intelligent Energy, patří malá výdrž napájení dronům k nejčastějším výtkám a díky rozšiřující se typům nasazení dronů se tato potíž stává i mnohem palčivější.
Výrobce v současnosti testuje dva typy využití palivových článků – jednak systém, kdy se vodík používá primárně pro napájení motorů dronů, jednak řešení, v rámci kterého vodíkový článek pouze dobijí konvenční baterii v dronu a tím zvyšuje její výdrž.
V druhém případě jde například o obdobu hybridních vozidel, které průběžně dobíjejí baterie automobilu. Jde o řešení, které je v mnoha směrech výhodnější, i když je pro tvůrce složitější a také dražší.
Palivový článek totiž může poskytovat konstantní tok energie, ale nedokáže reagovat na případné rychlé změny v požadavcích na příkon – třeba když dron zápasí v poryvy větru apod. Podle Hughese ale oba typy napájení z jejich hlediska vyhovují a nyní dochází k vyhodnocování modelu, který by byl nejvhodnější.
Intelligent Energy předpokládá, že by se o instalaci těchto systémů napájení dohodl přímo s výrobci dronů, neplánuje tedy nabízet sady, které by se daly dát už do provozovaných strojů.
Nové napájení se ukáže na letošním veletrhu CES v USA. Přitom právě tam tento týden uveřejnili požadavky, které budou mít na spotřebitelské drony a jež jsou platné ještě před Vánoci.
Registrovat bude nutné jakýkoliv spotřebitelský stroj tohoto typu s hmotností od čtvrt do 25 kg s tím, že každý za poplatek 5 dolarů obdrží speciální číslo, které bude muset být na dronu viditelně umístěné. Porušení podmínek může provozovatele stát až 250 tisíc dolarů či až tři roky vězení.
Také mohou létat pouze do výšky 120 metrů, v přímé viditelnosti pilota a nesmí například nad velké sportovní události, větší skupiny lidí či nad stadiony.