Za prototypem nových brýlí pro rozšířenou realitu stojí britská technologická společnost TTP. Brýle fungují na principu promítání světla do čočky pod úhlem 45 stupňů z miniaturního projektoru umístěného na jedné z obrouček. Čočka je spojena s mřížkovanou strukturou, která pak promítané světlo přesměruje do oka.
To znamená, že se obrázky, text či jiný obsah zobrazí přímo v zorném poli nositele interaktivních brýlí. Tím se tyto brýle liší od konkurenčních Google Glass, které mají v pravém dolním rohu pravé čočky umístěné malou obrazovku, takže se jejich uživatel musí neustále dívat dolů a nikoliv přímo před sebe.
TTP navíc v brýlích použila vlastní vysokorychlostní technologii SwiFT, která dokáže měnit ohniskovou vzdálenost čočky maximální frekvencí 1 kHz. Objekty tak mohou být promítány do několika různých rovin zároveň, což vytváří dojem trojrozměrného zobrazení.
„Současné technologie pro rozšířenou reality mají mnoho nedostatků. Problémem jsou například ploché a zatmavené čočky, těžké rámy nebo zakrytá část zorného pole,“ vysvětluje Dr. Roger Clarke z TTP. Nová technologie prý tyto problémy řeší použitím jednoduché optiky založené na LED. Čočky jsou tak zcela transparentní a jejich zakřivení otevírá nové možnosti pro právě vznikající trh technologií pro rozšířenou realitu.
Důležitou vlastností brýlí pro rozšířenou realitu je jejich vzhled. Ten se má co nejméně lišit od běžných dioptrických brýlí. Jak však deníku Business Weekly řekl Ian Pearson z FutureTech, TTP bude ještě muset najmout šikovné návrháře, protože současná podoba brýlí rozhodně není „cool“. Google tak podle něj sice zaostává v samotné funkcionalitě brýlí, v designu má však jednoznačně navrch.
TTP je přesvědčena, že brýle bude jednou možné používat k běžným volnočasovým aktivitám, především pak při sportu – lyžování, běhu či jízdě na kole. Přímo se pak podle ní nabízí využití pro vojenské účely, u bezpečnostních a ochranných složek nebo v továrnách.