Budou smartphony Dellu novou konkurencí pro Apple či Nokii?

7. 12. 2009

Sdílet

Společnost Dell oznámila vytvoření nové divize mobilních řešení. Tento krok svědčí o tom, že Dell to se segmentem telekomunikací myslí vážně a chce navázat na nedávno učiněné kroky v této oblasti.

Nově zformovaná divize bude podle mluvčího Dellu Davida Frinka zodpovědná za vývoj nových mobilních přístrojů a zejména smartphonů. Tuto oblast trhu totiž podle analytiků čeká intenzivní rozvoj a hlavně platforma Android, na kterou Dell vsadil u svého prvního smartphonu označovaného jako Mini 3, by měla během příštích let výrazně posílit svoji pozici. Dříve byl Dell známý svými PDA z řady Axim, které používaly operační systém Windows Mobile.

Podle Frinka je mobilní trh velmi perspektivním, neboť uživatelé budou moci využívat služby, na které jsou zvyklí z klasických počítačů i pomocí nových kanálů.

Dell chce vytvořením své telekomunikační divize upevnit své postavení na trhu, kterému dominují společnosti Apple, Nokia a RIM (Research In Motion). Zmíněný model Mini 3 je zatím prodáván v Brazílii a Číně, nicméně další země by měly následovat. Dell také nabízí levné netbooky určené primárně pro práci na internetu a doplnění svého portfolia o smartphony tak považuje za důležité pro rozšíření svého portfolia od modelů pro nejzákladnější práci na internetu až po nejkomplexnější řešení.

Novou divizi povede Ron Garriques, který byl dříve prezidentem skupiny Dellu zaměřené na koncové uživatele a zodpovědné za desktopy, laptopy a software. Garriques však v oblasti mobilních telefonů získal řadu zkušeností u společností Motorola a AT&T, kde také pracoval. Dell dále oddělil do samostatné divize skupiny pro malé a střední firmy (SMB), přičemž od reorganizace si Dell slibuje mimo jiné redukci nákladů.