Hlavní navigace

Call of Duty - virtuální válka

21. 6. 2003

Sdílet

Po několika vynikajících first person akcích z prostředí druhé světové války se můžete těšit na další přírůstek do poslední dobou tolik oblíbené rodiny her. Je jím lákavý akční titul Call of Duty, ve kterém se vžijete do tří obyčejných vojáků z různých armád.

Společnost Activision již na začátku roku ohlásila vývoj nové hry z prostředí druhé světové války s názvem Call of Duty. Tento titul je však pouze prvním ze série first person akcí, ve kterých si postupně projdete nejrůznější skutečné válečné události. Na Call of Duty pracuje nově vzniklý vývojářský tým Infinity Ward, který však netvoří žádní nováčci, nýbrž dvaadvacet uprchlíků z týmu 2015, jenž se proslavil především slavnou FPS Medal of Honor: Allied Assault. Jak již bylo zmíněno, v Call of Duty se ocitnete v druhé světové válce a budete svědky, ba dokonce součástí slavných válečných událostí. Celá hra bude rozdělena do tří kampaní, ve kterých se postupně vžijete do tří obyčejných vojáků z Ameriky, Ruska a Velké Británie. Během akcí budete mít po boku spoustu jiných bojovníků, ale také tanky a další vozidla, díky čemuž často stanete součástí určitých jednotek o pěti až osmi mužích. V několika misích se však ocitnete sami, a to především v tajných operacích, kdy se budete plížit lesy a vesnicemi, abyste zachránili zajatce nebo ukradli tajné dokumenty. Dočkáte se však i masivních bojů, sabotáží či střetů tanků, děl a stíhaček.



V misích za Američany si budete moci vychutnat akce v Normandii, jakými jsou například slavný Den D, Bracourt Manor či St. Mere Eglise. Jako ruský pěchotní voják budete postupovat k německou armádou napadenému Stalingradu přes řeku Volhu a pak přes Polsko přímo na Berlín. V britské kampani se znovu vrátíte do Normandie, abyste obsadili a ubránili most přes Caenský průplav, a jakožto člen jednotek SAS (Special Air Service) se budete podílet na tajných sabotážních misích na nepřátelských územích. Celkově si tak budete moci vychutnat 24 akcí, opírajících se o skutečné události druhé světové války. Kromě náplně misí a vytvořených prostředí budou velmi realistická i vozidla a zbraně, které se budou lišit podle armády, za níž budete zrovna hrát, a také podle typu jednotky, ve které se budete pohybovat. Často se vám však do rukou dostanou i německé zbraně od padlých nepřátelských vojáků.



Call of Duty poběží na Quake III enginu, úpravami velmi podobnému tomu ze hry Return to Castle Wolfenstein, který však bude doplněn o nejnovější hardwarové vychytávky, jež umožní například zobrazovat rozlehlá prostranství s velkým počtem objektů a vojáků (až 200.000 polygonů najednou). Dále se můžete těšit na vyhlazené stíny a různé další efekty i realistické pohyby postav, s modely rozloženými na jednotlivé „kosti“. Vylepšený je rovněž skriptovací jazyk a umělá inteligence protivníků. Kromě singleplayeru si budete moci vychutnat i multiplayerovou hru, o které se toho zatím příliš neví, ale již koncepce bojů čtyř armád (když započteme i německou, v singleplayeru řízenou počítačem) nabízí v tomto směru ohromné možnosti.



Call of Duty bychom se měli podle vyjádření autorů dočkat již na konci letošního roku (zřejmě v prosinci). Oficiální datum vydání však zatím ohlášeno nebylo a popravdě řečeno, málokdy (pokud vůbec někdy) autoři dodrží hned první zveřejněný termín. Hra by se navíc měla objevit i na zatím blíže neurčených herních konzolích. Jsem tedy celkem zvědav, jestli se této zajímavě vypadající akce dočkáme již letos. Určitě by to fanoušky válečných a historických stříleček potěšilo.

Autor článku