Call of Juarez: Bound in Blood - vzhůru na Divoký západ!

9. 4. 2009

Sdílet

Pokračování velice kvalitní akce z Divokého západu vypadá naprosto skvěle. Zahrajete si za dva bratry ve strhujícím příběhu a projdete velmi atmosférickým prostředím.

Polské studio Techland platí u našich severních sousedů za něco podobného jako Illusion Softworks u nás. Zkrátka vývojářská firma, která svými tituly dokáže zaujmout i na Západě. Povedlo se jí to hned několikrát, například se sci-fi akcí Chrome. Ovšem největší úspěch měla s nečekaným a překvapivě kvalitním projektem Call of Juarez. Pravda, na první pohled to byla docela normální střílečka z pohledu první osoby. Ale už na ten druhý zaujalo umístění na Divoký západ, vynikající hratelnost a rozdělení příběhové linky na bedra dvojice postav. Dostavil se úspěch a Techland se s podporou Ubisoftu pustil do tvorby pokračování s podtitulem Bound in Blood.

 


Ta má rozhodně co nabídnout a nebude to jen nastavovaná kaše. Důležitou zprávou je, že se do popředí opět dostává dvojice postav, takže zajímavý koncept zůstává zachován. Nicméně jedna z těchto postav dozná výměny. Starý známý Ray (hra je prequelem k prvnímu dílu, takže v této době ještě není reverendem) zůstává, ovšem duo namísto mladíka Billyho rozšiřuje Rayův bratr Thomas.

 


Oba se pustí do známé občanské války probíhající na území Spojených států amerických. Boj proti Yankeeům je ostatně náplní první, tutoriálové mise. V rámci ní však bratři dezertují a poštvou tak na sebe zlost jejich velitele, který je bude po zbytek hry pronásledovat.

 


Ovšem to není jediný stěžejní pilíř příběhu. Kromě toho se budou hledat nejrůznější poklady, pomáhat lidem apod. Hra tentokrát nebude umístěna na ten starý známý Divoký západ v USA, ale posune se o něco níže, a to do Mexika, respektive na hranici s Amerikou. Zde se podíváte do řady krásně propracovaných měst, projdete se nevídanou krajinou a potkáte bandity, Mexičany, ale i ke všemu svolné dívky. Autoři slibují poměrně velkou volnost, tudíž se nemusíte bát, že půjde o lineární záležitost ve stylu Call of Duty. Pravda, nebude to ani nic typu Oblivion, ale zkrátka nemělo by být nutné pochodovat vytyčeným koridorem.

 


Pro hru jsou důležité oni dva bratři. V některých misích budou bok po boku a hráč si tak bude muset vybrat, za kterého z nich chce hrát, zatímco druhého bude ovládat umělá inteligence. Jindy se ale rozdělí, aby se zase sešli. A v některých z celkem patnácti misích budou stát dokonce na opačné straně barikády. To slibuje opravdu zajímavý a zvraty naplněný příběh. Každý z bratrů je přitom dobrý na něco jiného. Ray si rozumí s kolty a klasickou střelbou. V přímém boji také více vydrží. Zato Thomas je lepší odstřelovač a dokáže se vysápat na domy, po jejichž střechách bude také nejednou pobíhat.

 


Velkým příslibem je rovněž multiplayer. Kromě klasických módů typu deathmatch se chystají i úkolově orientované herní varianty, například obrana/atentát na VIP osobu, případně na všichni proti hledanému zločinci apod. Jen škoda, že chybí kooperativní hra, která by konceptu dvou bratrů rozhodně slušela. Ale i bez ní bude Call of Juarez Bound in Blood pravděpodobně vynikající akcí v parádním grafickém hávu. Vyjít by měl už v létě tohoto roku. A my se na tu atmosféru nemůžeme dočkat.

 

ICTS24