Výraz „dřevěný“ je v případě mobilních novinek poněkud nadnesený, nicméně pravdou je, že mají zadní kryt ze dřeva tisovce, což je dřevina známá také jako cypřišek. Aby byl posílen „eko“ moment celého projektu, je dřevo získáváno ze stromů pokácených v rámci projektu na „udržení zdravého lesa“. Popravdě to celé zní poněkud podivně, asi jako české projekty kácení kůrovcem zasažených dřevin v národním parku Šumava, aneb „zachraňme les tím, že ho pokácíme“.
Prototypy telefonů byly vyvinuty ve spolupráci se společnostmi Sharp a Olympus. Například Olympus dodal mimo jiné speciální kompresní technologii zpracování dřeva, který výrazně zvyšuje odolnost krytu proti vodě, plísním a hmyzu a v neposlední řadě mu také dodává přitažlivý lesk. Při jeho zpracování použity umělé barvy, takže si dřevo uchovává přirozený vzhled a vůni. Grafické prostředí telefonu je používá fotografické motivy Mikiy Takimoty, známého japonského ochránce životního prostředí.
Mnohem zajímavější než celá „eko omáčka“ okolo je právě použité dřevo jakožto estetický materiál, který příjemně nahrazuje už poněkud omšelý černý plast či plast imitující hliník. Navíc každý takový telefon je unikát, protože jeho kryt má svůj vlastní neopakovatelný vzor tvořený dřevními svazky. Už jen proto by bylo hezké, kdyby se takový telefon prodával i u nás, to je však spíše málo pravděpodobné, zatím totiž není ani známo, zda a kdy budou telefony uvedeny v Japonsku. Spíše než od NTT DoCoMo se něčeho podobného dočkáme od jiného výrobce.
Prototypy budou k vidění jak na veletrhu spotřební elektroniky CEATEC 2009 pořádaném 6.-10. října v Japonsku, tak na telekomunikačním ITU Telecom World 2009 ve švýcarské Ženevě (5.-9. října).
NTT DoCoMo je největší japonský telekomunikační operátor a jeden z velkých hráčů na světové komunikační scéně. Za své postavení vděčí do značné míry i tomu, že narozdíl od mnoha jiných operátorů neomezuje své aktivity jen na nákup či pronájem cizích technologií, ale má i svůj vlastní rozsáhlý výzkum a vývoj. Jako první na světě spustilo NTT DoCoMo v roce 2001 komerční provoz 3G sítě. Nicméně vývojové aktivity společnosti se neorientují jen na technologií pro přenos dat, firma přináší na trh i nové a neobvyklé telefonní přístroje, což ukazují právě dvě „dřevěné“ novinky.