Je to znatelný rozdíl od let minulých; jistě, i tam byla AI častou součástí produktu, ale zdaleka nebyla tak moc vidět. Teď je úplně ve všem, a nejen CES, ale také analytické společnosti ji zahrnují do velké části svých předpovědí. Kromě samotných produktů je též součástí přednášek, od big data analytiky přes rozpoznávání hlasu až po fenomén deepfakes: realistického vkládání falešných obličejů do videí erotického původu.
Nejvíce ovšem vyčnívá ve spolupráci s robotikou. Jde například o zmiňované inteligentní vysavače nebo koncept chytré domácnosti, případně pohybliví inovativní roboti typu těch od Boston Dynamics. Mluví se o ní i ve spojitosti s vědou a výzkumem, primárně medicíně: AI slibuje lepší a rychlejší diagnostiku i vývoj nových léčiv.
Dalším neopomenutelným tématem jsou samořiditelné elektrické vozy, podpořené infotainmentem, výkonnými bateriemi, specializovanými procesory a GPU. Přestože jde o technologii budoucnosti, nové projekty automobilek ve spolupráci s tradičními IT společnostmi jsou hodně vidět. Není divu: klasický trh je nasycený a je třeba hledat alternativy.
Ještě větší jsou virtuální asistenti. Alexa a Google Assistant letos CES ovládli – trochu na úkor Siri, Bixbyho a dalších. I ti jsou skvělým případem AI: už jen rozpoznávání hlasu je integrální součástí umělé inteligence. Co ještě na CES vidíme? Televize, neurální procesory a desítky výrobků pro chytrou domácnost. To vše umělá inteligence pohání, nebo je toho důležitou součástí.
CES tak na začátek roku skvěle potvrzuje letošní dominanci technologií umělé inteligence a strojového učení.