Česká spořitelna podává trestní oznámení kvůli zveřejněnému seznamu klientů

5. 3. 2008

Sdílet

Na internetu se objevil seznam 107 klientů ČS, který obsahoval údaje o jejich účtech v internetovém bankovnictví z roku 2004. Česká spořitelna tvrdí, že seznam neunikl z ČS, neboť banka v podobném formátu data klientů neshromažďuje ani nemá k dispozici.

Česká spořitelna podá trestní oznámení v souvislosti se sérií podvodných e-mailů a v souvislosti s pokusem neznámého pachatele o zneužití klientských údajů. Uvedla to tisková mluvší Spořitelny Klára Gajdušková.

Trestní oznámení je podáno v souvislosti se sérií podvodných e-mailů, jejichž odesílatel se pokouší z klientů vylákat přihlašovací údaje do služby internetového bankovnictví SERVIS 24, ale také kvůli tomu, že na internetu se objevil seznam 107 klientů ČS, který obsahoval údaje o jejich účtech v internetovém bankovnictví z roku 2004. Česká spořitelna tvrdí, že seznam neunikl z ČS, neboť banka v podobném formátu data klientů neshromažďuje ani nemá k dispozici.
Podle hypotézy ČS je seznam klientů nejspíš výsledkem trestného činu kopírování klientských údajů softwarem z veřejně přístupného počítače. Nasvědčuje tomu také fakt, že všech 107 klientů je z jednoho regionu a jsou zhruba ve stejné věkové kategorii.
Přestože jde o údaje z roku 2004 a mnohé již nejsou aktuální, ČS preventivně klienty, jejichž jména se objevila na seznamu, kontaktuje s doporučením na změnu přihlašovacích údajů. ČS nemá zprávy o tom, že by byl kdokoli z klientů poškozen.

Phishing, který má vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá Česká spořitelna, trápí banku i její klienty (ale i klienti jiných bank, spam je rozesílán plošně) již od začátku tohoto roku. V současné době koluje po internetu již asi sedmnáctá verze. Zatím není známo, že by někdo z klientů ČS byl poškozen.

Viz také
Česká spořitelna opět pod palbou phishingu

Autor článku