Jde o řešení DataGuard MailFilter, které je poskytováno formou služby. Po zprovoznění MailFilteru probíhá veškerá e-mailová komunikace skrz bezpečnostní brány, kde dochází k antispamové a antivirové kontrole podle úrovně, kterou uživatel požaduje.
„Vyčištěná“ pošta je pak šifrovaným kanálem předána poštovnímu serveru a doručena do jednotlivých schránek.
MailFilter podle výrobce nabízí oproti většině konkurence vyšší stupeň zabezpečení; využívá totiž ne jeden, ale hned několik různých antivirových a antispamových skenerů. Při použití MailFilter nejsou e-mail servery zákazníků veřejně dostupné, a není proto možné je napadnout z Internetu.
Služba zákazníkům garantuje doručení e-mailů do domény klienta. V případě nedostupnosti mail serveru zákazníka nedojde ke ztrátě příchozích e-mailů, MailFilter je bude uchovávat až 7 dní. Veškerá data jsou zálohována na více serverech v geograficky oddělených serverových farmách. Používané virové i spamové databáze se automaticky aktualizují. Velmi zajímavá je i smluvní garance dostupnosti, účinnosti a dalších parametrů služby.
„Nasazením tohoto řešení se zákazníkům sníží zátěž na routerech a firewalech i zatížení datových linek. Další výhodou MailFilter je rychlé nasazení, které může proběhnout během 15 minut, protože řešení je nezávislé na stavu ostatních zabezpečovacích prvků,“ tvrdí Aleš Pikora, ředitel divize DataGuard ve firmě PCS.
Služba je provozována společností Excello. Velkou výhodou oproti konkurenčním poskytovatelům těchto služeb je prý fakt, že se jedná o českou firmu, dokáže se tedy lépe zaměřit na český a slovenský spam. Další výhodou je obchodní a technická podpora v českém jazyce, kterou zajišťuje PCS.