Hlavní navigace

Chaser - nová slovenská akce

1. 2. 2003

Sdílet

Nová slovenská first person 3D akce Chaser by se na pulty obchodů měla dostat již ve druhém čtrvtletí tohoto roku, a tak jsme se jí mrkli na zoubek. Na první pohled vypadá velice dobře, ale jestli opravdu splní naše očekávání, to ukáže až plná verze hry.

Chcete navštívit svět na konci 21. století již na jeho začátku? Slovenský tým Cauldron vám to umožní ve hře nazvané Chaser. Stanete se třiadvacetiletým Johnem Chaserem, který se probudí na palubě vesmírné lodi HMS Majestic. Toto probuzení však bude poměrně nepříjemné. Kromě toho, že si absolutně nic nepamatujete, brzy zjistíte, že téměř každá osoba, kterou potkáte, vás bude chtít připravit o drahocenný život. Nezbude vám tedy nic jiného, než se začít řídit zákonem džungle (zabij nebo budeš zabit) a začít hledat informace o vlastní osobě a skládat útržky myšlenek, které vás budí v noci ze spaní.


Při svém putování navštívíte kromě Země také Mars, ale většinou budete zavření v různých budovách a venkovních prostranství si příliš neužijete. Náplň misí nebude příliš rozmanitá, Chaser se v tomto ohledu řadí ke klasickým FPS. Vašim úkolem bude podle předem stanoveného lineárního příběhu dojít z jednoho místa do místa druhého a přitom zneškodnit všechny, kteří by vás chtěli ve vašem poslání zastavit. V některých misích bude stačit notná dávka nábojů do pěchotního kulometu, ale v jiných bude zapotřebí plazit se, plížit podél zdí, schovávat za nejrůznější předměty a v tichosti likvidovat nepřátele.


I když to na první pohled může vypadat trochu nudně, autoři slibují perfektní atmosféru, o kterou se postará skvělé grafické zpracování, propracovaný zvuk a hudba, design map a prý téměř dokonalá inteligence nepřátel. Ti budou využívat okolních objektů a budou se za ně schovávat, polezou po žebřících či poplavou ve vodě. Autoři věnovali hodně času i spolupráci nepřátel. Vaši protivníci se budou houfovat a navzájem krýt. Klidně se vám může stát, že zatímco čelíte nějaké skupině nepřátel, další skupinka vás obejde a napadne zezadu. Zbraní bude ve hře kolem dvaceti, ale nebude se jednat o žádné futuristické hračičky. Budou realistické s možností menšího vylepšení v průběhu hry.


Vývojáři z Cauldronu si pro jejich nový titul vytvořili svůj vlastní engine CloakNT, který je svým způsobem velice zvláštní. Zvládne totiž nejrůznější efekty, které v současné době ještě ani hardware zpracovat neumí. Multiplayer nabídne všechny oblíbené módy a k tomu několik úplně nových. Autoři slibují i editor map, ale zatím není jisté, jestli bude přidán ke hře nebo bude vydán o něco později. Chaser by měl vyjít ve druhém čtvrtletí tohoto roku a těsně před jeho vydáním by se měla na veřejnost dostat i hratelná demoverze. Za zmínku dále stojí, že role vydavatele se zmocnila rakouská firma JoWood. Abych se přiznal, jsem hodně zvědav, jak bude tato hra vypadat - jakou bude mít hratelnost a hlavně grafické zpracování.

Autor článku