Chatboty a cloud přináší novou éru kognitivního podnikání

15. 9. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © iconimage
Jak vypadá podnikání za pomoci chatbotů a cloudu? IBM popisuje svou vizi.

Představte si, že jste obchodní zástupce. Jste na cestě k zákazníkovi, se kterým se setkáte poprvé a potřebujete o něm informace. Zastavíte. Zapnete svůj tablet a stáhnete si nepřehlednou excelovskou tabulku s tisíci řádky. Začnete hledat, a hledáte a hledáte... Co když se ale informace, o které vám jde, běžně o klientech neshromažďují? Hrozně rádi byste se někoho zeptali, ale jste v autě úplně sami. Odpověď vám přitom ležela přímo na klíně.

Tohle je jenom malý zlomek potenciálu moderního nástroje zákaznického servisu zvaného chatbot. Díky kognitivní technologii jsou chatboty čím dál více personalizované a schopné inteligentních interakcí. Díky tomu pomáhají firemním zaměstnancům i zákazníkům najít odpovědi rychleji.

Řečové a jazykové schopnosti kognitivních počítačových nástrojů, jako jsou například API Watson, v posledních několika letech významně pokročily. V kombinaci s možnostmi cloudové infrastruktury teď stále více vývojářů učí kognitivní aplikace pochopit úmysly stojící za konkrétním pokynem, jako je tomu v případě otázek, a vytvářejí chatboty schopné pomáhat uživatelům se stále rostoucím rozsahem úkolů.

Nedávno například společnost Staples, dodavatel řešení pro firmy, v rámci spolupráce s IBM využila konverzační API Watson ve svém „Easy System“, kde můžou zákazníci a office manažeři opakovaně objednávat zboží, sledovat své zásilky a komunikovat pomocí tzv. Staples Easy Button nebo aplikace.

S inteligentním asistentem jste se pravděpodobně setkali i vy, např. při telefonické komunikaci s bankou. Ty totiž chatboty využívají čím dál častěji právě pro správné nasměrování zákazníků v rámci své zákaznické podpory.

Nebo jste se na chatbot obrátili přímo v práci, když vám pomohl probrat se interními daty a najít tu správnou informaci do prezentace pro klienta. Hlavním cílem je snížit počet kliknutí na straně uživatelů, vše zrychlit a zjednodušit, a vést při tom smysluplnou konverzaci.

ICTS24

Fenomén chatbotů má kladný ohlas u zákazníků, firem i u nové generace vývojářů. Vizí společnosti Bluemix Garage v San Francisku je takové prostředí spolupráce, ve kterém se potkávají různé skupiny odborníků pracujících jako jeden tým s klienty na rychlém navrhování a vývoji aplikací v cloudu. Využívají přitom metodu designového myšlení a nástroje jako jsou kognitivní API.

Tento personalizovaný přístup rezonuje s rapidním růstem poptávky po individualizaci zákaznické zkušenosti. Služby Watson jsou dostupné jako „stavební bloky“ API, včetně schopností využívat cloud pro analýzu jazyka, řeči a vidění. Díky tomu si firmy mohou vytvářet vysoce specifické aplikace přesně podle svých potřeb. S chatboty nikdy nedojde k problémům způsobeným nedostatečnou kapacitou, nevyžadují stahování dat, ani složitá rozhraní s jinými weby.